Jump to content

Hyra/låna biltrailer 18/5


Recommended Posts

Jag har ett eget släp för sjuan, men på grund av total avsaknad av planering och förstånd är det nu körförbud på den eftersom jag inte har besiktat den. :banghead:

När jag fick lapp om att det var dags att besikta var det lite knas på belysningen, vilket nu är fixat men bokning hos bilprovningen glömdes bort.

Saken är den att jag behöver flytta sjuan mellan strängnäs och eskilstuna fram och tillbaka under eftermiddag/kväll nästa onsdag (18/5).

Jag står i kölista på bilprovningen för avbokningar så det kan ha en mikroskopisk chans att lösa sig själv men jag försöker hålla koll på alternativen.

Finns det nån i krokarna som kan tänka sig att låna ut eller hyra ut en biltrailer (som rymmer en sjua) som har en totalvikt på max 1430kg (för att jag ska kunna köra den på mitt B-kort)?

Link to comment
Share on other sites

Har inget släp men ...har du passerat SFRO2 ????

EDIT: Eller jag missförstod nog....du har tid på SBP för kärran... :(

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Nej ingen SFRO2 än.

Detta handlar om ett besök på Motorcentralen för hjulinställning, ljusinställnig, avgasvärden, corner weight och om det hinns med även flytta balansvikterna på fälgarna till insidan.

Jag har väntat länge på den här tiden och sist det skulle bli av blev det inställt i sista sekund pga ett missförstånd.

Link to comment
Share on other sites

Tow-bar kan lösa det hela på ett enkelt sätt. Två fästen i nosen på bilen och ett triangeldrag. Löser en del faktiskt. Fast jag kanske är ensam om tow-bar fästen på bilarna.

Link to comment
Share on other sites

Det ska nog gå vägen, jag lyckades få en tid på bilprovningen på tisdag morgon, och precis innan det hade jag bokat ett 1500kg-släp och fixat så jag kan låna en saab som kan dra 1500kg.

Plan A och B :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...