Jump to content

Köpa?


roadkill_se

Recommended Posts

Hej jag och en polare funderar på att köpa en varsin Zero men undrar om det finns någon färdig eller någon som bygger en nu i närheten av södermanland län som man kan få göra ett studiebesök hos,och vilket kit har ni köpt samt vad för donator bil har ni tagit.har så mycke frågor om motor val mm.

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen

Tyvärr vet jag inte om det finns någon i Södermanland. Men det finns åtminstone en i trakten av Jönköping

Sök på Robin i forumet så hittar du några trådar

Link to comment
Share on other sites

Vad får man ge för ett RH/Zero -kit idag?

Vill minnas att jag kikade på en RH 2BPlus(eller något liknande) och jag tror tametusan att till och med däck och fälgar ingick. Har dock ingen aning om hur de är att bygga.

Zero bör väl vara en utveckling av samma kit eller är det något annat?

Link to comment
Share on other sites

Jag bygger en Zero (plus kit) med en polare och har hållit på nu i 1,5 år. Vi har tagit drivlina, bromsar och lite annat från en Sierra och sedan en Zetec motor som vi satt Weber förgasare på. Tanken är att vi ska bli klara till sommaren. Jag bor utanför Jönköping, så har du vägarana förbi någon gång är det bara att höra av dig.

Link to comment
Share on other sites

Jag bygger en Zero (plus kit) med en polare och har hållit på nu i 1,5 år. Vi har tagit drivlina, bromsar och lite annat från en Sierra och sedan en Zetec motor som vi satt Weber förgasare på. Tanken är att vi ska bli klara till sommaren. Jag bor utanför Jönköping, så har du vägarana förbi någon gång är det bara att höra av dig.

Ja det gör vi gärna....Vi hör av oss

Link to comment
Share on other sites

Vi planerar även för ett besök hos importören.

jag är arbetskamrat med en av killarna som tar hem dessa bilar och sist vi pratade om det så höll man på att bygga en ny verkstad men att detta jobb gick på sparlåga pga vintern.

Här i södern är ju inte vi vana vid minusgrader i princip i över tre månader i sträck....

Men håll ut jag återkommer med en inbjudan till en träff i Karlskrona/Blekinge.

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...