Jump to content

En dag på strippen


Arrowsmith

Recommended Posts

Smhi hemsida ska det regna på natten iaf:) Sen skulle det tydligen bli bättre på dagen men mörka moln skulle det vara iaf...

Kan kanske bli finnt ändå. Kollade på tv4 tror jag å då skulle det regna får jag för mej! kolla kanske fel dag:)

Link to comment
Share on other sites

Enligt hemsidan hade 900 förare anmält sig, så det lär nog hända en del där kan jag tänka mig. Synd att Emmaboda ligger så långt bort bara, men jag såg att de skulle köra stripp på Säve flygplats och gardemoen också så småningom, så jag kanske åker och kollar då i stället.

Link to comment
Share on other sites

vart ni än åker så glöm inte kamrorna. hoppast det är nån 7a som drar ifrån allt anat som är gatreggat. :D

Vad händer i Västerås?

Tyävrr så tävlar dom väl inte i samma klass...!?

Link to comment
Share on other sites

Det var kallt och fuktigt i Emmaboda... :-P Men en sjua var där iaf! Det var Victor Midenhag från Karlskrona. Bilen har jag sett innan när den stod utanför en verkstad i augusti förra året, jag tog kort på den då också. Nu hade det hänt grejer.... turbo och gas! Dock vet jag inte om han använde det senare för han såg ut att ta det ganska försiktigt. Det blev iaf en tid på 13 nånting. Jag såg den bara köra en gång. I den andra omgången hann FWD utan turbo köra, sen började det regna igen och då åkte vi hem....

post-18-1084644689.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ha ha.. Fan va jag är omtalad... Roligt!

Jag körde 13,81 med en spikande maskin, senare provade jag med prestandadator och med lustgasen.. Detta resulterande i hjulspinn och när jag väl fick fäste så slirade kopplingen (väntat), tiden 0-100kh/h blev i alla fall 3,55sek vilket är helt ok.. Det är ju bara ett ihopslängt lattjo-bygge...

Jag rekommenderar NOS till alla!!!

What a ride!!!!

Link to comment
Share on other sites

Om man ändå bemödar sig att lägga IC:n ovanpå huven och turbon utanför så kan man undra varför han inte har ordentliga frontrunners, han tappar ju massor med tid med de där jättemackorna till framhjul....

Det finns hur mycket som hels man kan göra för en bättre tid men man ska ju kunna speka sig till kiosken o köpa glass oxo :D Vi får väl se, det kanske blir cyckelhjul fram sen om man börjar jaga tider...

Link to comment
Share on other sites

Jag vet hur det är, man har ju inte pengar till allt.... Och den ska vara körbar samtidigt....

Trist med spikningen, jag tänker testa att köra med Aspen Racing Fuel för att förhindra spikningar, lite dyrt. Men för en och en annan repa så kan det ju klart vara värt det. Vilket laddtryck brukar du ligga på?

Link to comment
Share on other sites

Jag laddar 1kg, prova oktanbooster det hjälper mot spikningar.

Med lustgasen så spikar det inte p.g.a extra soppan som sprutar in.

Köp dig ett MF2 tillskottsprut, jag har ett ska börja mickla med det i dagarna.. Får väl se hur det går..

Link to comment
Share on other sites

Inga 230 hästar tyvärr....

jag har en liten 1,3 liters Swift GTi motor, turbomatad, tar ut 170 hästar men planerar att fixa en ordentlig knacksensor så jag vågar ladda lite mer, den spikar vid 1,5 ungefär på vanlig gatbensin och jag laddar i nuläget 1 kilo. Tyvärr så är jag inte så bra på den typen av mek så jag letar efter någon som kan fixa iordning sensor och laddrelä etc...

Fördelen med motorn är vikten, den ganska lätt.

Intressant med gasen, man kanske skulle plocka på ett litet system....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...