Jump to content

Indigo 3000


Jens Tornblad

Recommended Posts

Hade för en del år sen förmånen att få provköra prototypen till Indigo 3000 och det var en brutal apparat. Hustrun och jag hade en del seriösa funderingar på att slå till på en dylik men sen kom klassikern med barn, hus, jobb etc i vägen och planerna frös inne... Jag har alltid funderat på var formarna tog vägen för jag har aldrig sett någon bil eller kaross till salu. Är det nån som vet? Det kanske till och med finns saker som framvagn i gömmorna nånstans?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Garaget som jag hyrde tidigare köptes av Bengt som byggde Indigobilarna.. ( OT: Förra veckan stod prototypen utanför garaget.. :))

Vill du kan jag fråga han om formarna finns kvar och om de e intresserade av att låna/hyra ut dom.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Detta är taget ur minnet och i andra hand så ta det med en nypa salt.

Tror det är lite oklar ägarsituation på Indigo och det kan vara så att om man får tag på formarna, minns ej om de fanns kvar men tror det, så kan det eventuellt finnas en risk med att använda dem. Bara en heads up att man kollar detta först.

Tydligen gick bilen i graven då man blev oense om hur man skulle gå vidare, dvs klasikern med internt bråk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...