Jump to content

Neozeven


Recommended Posts

Jag har de "normala" skärmarna, har sen även slipat insidan på skärmkanten då däcket tog i lite

Gött, då kan jag ju använda dig som facit (omräknat till mina dimensioner dock).

Link to comment
Share on other sites

Hur går det med reparationerna för övrigt Jocke?

Sådär lagom :) ....jodå hjulen är klara och framvagnen är klar så när som att justera inställningen. Dock har motivationen varit låg det sista så det har inte hänt mycket. Skall nog slänga ihop det sista och göra en quick and dirty inställning och köra några mil till. Bakskärmen är inte åtgärdad men ingen kritisk punkt och får åtgärdas i vinter men har inte bestämt hur jag skall göra, antingen beställa ny skärm i samma färg eller laga upp den befintliga. Lagar jag den blir ju färgproblem och har lagom lust att lacka om bilen. Visst kan jag måla skärmarna svarta eller folie (kolfiber) men vet inte om det blir vidare snyggt. Hade ett tag tanken på att köra plasti-dip på hela bilen men tveksam....

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle nog kolla pris på skärmen kontra lackering, glasfiber, insats och resultat.

Nä det skulle jag förresten inte, jag skulle nog bygga nya i aluminium bara för att..det tar lång tid smile.gif

Christer

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Letade bland dina bilder men hittade inget som visade detta.

Hur gjorde du med hydraulslangen till kopplingen? Tog du bara en slang från huvudcylinder till slav eller delade du på den utanför lådan?

Vad använde du i genomföringen i svepet? Återanvände du den gröna originalmuffen?

Link to comment
Share on other sites

Letade bland dina bilder men hittade inget som visade detta.

Hur gjorde du med hydraulslangen till kopplingen? Tog du bara en slang från huvudcylinder till slav eller delade du på den utanför lådan?

Vad använde du i genomföringen i svepet? Återanvände du den gröna originalmuffen?

Jag har pressad slang från huvudcylinder till slav. Jag tror jag använde den gröna gummigenomföring som satt original i opellådan men det går ju ta vad som helst som passar. Min låda har inte den undre plåten mellan block och svep så lite skit kan det komma in ändå.

Bild som visar slangen innan jag fixade rätt distans och hade "lite" oljeläckage :D/>

IMG_0953.JPG

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Tackar!

Hade sett just den bilden men var osäker på om du använt en slang eller två som skarvats.

Skulle tro att genomföringen främst är skavskydd vilket verkar vara en bra sak att ha :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Idag har NeoZeven fått nya och hårdare fjädrar fram. Satte även hjälpfjädrar för att få rätt höjd. Nu skall bara alla hjul justeras in men fick lite bra tankar på fikaträffen så skall praktisera dessa på ett temporärt sätt :)

20150418_162830.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vilken fjäderkonstant blev det? Vad har du för totallängd på dina dämpare?

Längden på dämparen är 9,5"-14" och de nya fjädrarna är 550 lbs/ins

Link to comment
Share on other sites

Idag har NeoZeven fått nya och hårdare fjädrar fram. Satte även hjälpfjädrar för att få rätt höjd. Nu skall bara alla hjul justeras in men fick lite bra tankar på fikaträffen så skall praktisera dessa på ett temporärt sätt :)

Hojta om du har fika på gång. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ganska produktiv dag...det där "nödvändigt onda" att vertikalskära gräsmattan (och i år är den riktigt dålig frown emoticon ), koppla in grillen så fick NeoZeven ett "verktyg" som underlättar hjulinställningar.
Linan skall dock ersättas med fiskelina och lite tyngre vkter

2015-04-26%252017.36.28.jpg

2015-04-26%252017.36.41.jpg

2015-04-26%252017.36.57.jpg

2015-04-26%252017.37.20.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tiden flyger....jag har inte gjort mycket på NeoZeven i vintras. Bara lite småplock :)

Bytte styrenheten till vattenpumpen då jag tycker den gamla har varit ostabil och att Davies & Craig har gjort om den. Det var dessutom bara att koppla in den, inga nya sladdar att dra.

Verkar funka mycket stabilare, bättre byggd och bättre spec.

Vid provkörning märkte jag dock lite oljeläckage så det blev byte av packbox, givetvis den emot kopplingen .

That's it....varför skruva på det som funkar :D

Har också varit en gång på kullen med SVKG, kul som vanligt.

13177320_10153907109157550_7275498543985

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Då jag hade en liten sammanstötning med räcket på kullen så behövde ena bakskärmen fixas och antingen spackla upp och lacka och då blir det nog hela bilen eller så skaffa ny skärm. Det blev det senare men beställde nya bakskärmar till båda sidorna då höger hade fått stenskott osv.

Med tanke på hur vissa företag i UK hanterar deras kunder så vill jag med detta sätta tummen upp för Westfield.

De levererade enligt överenskommen tid och mycket ordentligt packat - visst jag fick betala för förpackningen men hellre det än att det kommer fram trasigt.

20170201_194520.thumb.jpg.b91c5d7ae257f77867674eec70708544.jpg

Link to comment
Share on other sites

Där kan man prata om tabbe göra sönder ett hus  kräver stora krafter ( tänk på att de levererar platt tv oxå ? )

Men största tabben , leverera en mittmotor låda som inte passar i sjuan ? vem fick din sekventiella magnesium låda tro ?

Två fel blir inte rätt 

Link to comment
Share on other sites

Westfield packeterar inte alltid ordentligt tyvärr. Mitt kitt hade skador baktill och på sidor. Reklamerade till den svenska återförsäljaren som sköter beställning av såväl bil som frakt den 21/10 i fjol, fortfarande inte ett enda besked vad som händer :(

Link to comment
Share on other sites

On 2017-02-01 at 20:17, LUPUS sade:

Där kan man prata om tabbe göra sönder ett hus  kräver stora krafter ( tänk på att de levererar platt tv oxå ? )

Men största tabben , leverera en mittmotor låda som inte passar i sjuan ? vem fick din sekventiella magnesium låda tro ?

Två fel blir inte rätt 

Nä den passar inte värst bra i sjuan :wacko:

14 timmar sedan, steel sade:

En Audi 01E låda ?? Vad ska du nu hitta på ??

Mvh Pär 

Kanske blir något som börjar på GT och slutar på 40 :tongue:

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, steel sade:

Ha, ha va kul ?? Har du börjat bygga, finns det nån tråd nånstans  ??

Mvh Pär 

Hehe, nej det finns ingen byggtråd än. Har ett rattaggregat med elservo från Opel Corsa, ett växelspakställ till Toyota Corolla -88 och en kraschad Audi 01E växellåda ...så inte mycket till innehåll i en byggtråd :tongue:

Link to comment
Share on other sites

On 2017-02-04 at 16:16, Jocke4U sade:

Hehe, nej det finns ingen byggtråd än. Har ett rattaggregat med elservo från Opel Corsa, ett växelspakställ till Toyota Corolla -88 och en kraschad Audi 01E växellåda ...så inte mycket till innehåll i en byggtråd :tongue:

Intressant! Finns det något bra kit med kaross eller blir det egentillverkad ram?

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Tomas sade:

Grymt! Vad blir det för motor då? Ford, Audi eller nåt annat?

Vet inte än. Ford Coyote står högt på listan- ganska stor men finns flera som byggt/bygger med den. Chevy LS hade kanske varit mindre men det går ju inte i en "Ford". Audi har jag också funderat på. Fördelen med en Ford är ju att det finns mycket tillbehör.

Nu skall jag inte göra er sömnlösa - men detta bygge med Coyote är otroligt fin http://www.gt40supercharged.com/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2017-02-17 at 07:47, Pac sade:

Snyggt bygge men ett kardinalfel! Man måste(!!!!!!) ha 180-graders headers på en GT40. :wub:

Håller med men det är platsen som tryter...och det är nog inte det ensamt som fäller avgörandet :prop:

Link to comment
Share on other sites

Det är i det tomma utrymmet mellan grenrören 180-graders magin skall snirklas till.

Om viljan finns borde ha gått att snirkla till det. Det finns säkert något annat, kanske kompressormatningen i steg2, som sätter käppar i "180-graders-hjulet". :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag har precis lämnat min fasta anställning på ett lastbilsföretag i Göttlaborg och kör sedan snart 2 veckor som IT-konsult i eget bolag. Så jag ligger lite lågt just nu - det är lite annat att tänka på :prop: ...skatter, bokföring, fakturering, försäkringar,...så behöver landa lite. Om det blir ett GT40 projekt så kommer det vara ett långsammare tempo än med sjuan.

Dessutom väntar jag på att kolla på grejer som jag vet kommer anlända till Västra Götaland från http://www.ekmpowershop17.com/ekmps/shops/gtforte/. Darren har lite skamfilat rykte men samtidigt verkar ha ryckt upp sig. Deras hemsida är väldigt basic/old-style men ändå >10 år längre fram än http://www.tornadosportscars.com/ och http://www.southerngt.co.uk/. Jag gillar att kunna leta runt i sortimentet och beställa online. Sen ligger prisnivån i denna rangordning (sen kostar bättre finish mer)

Det är väl i den ordningen jag tänker i alla fall ....vill man go bananas med no-limits kanske detta är något http://www.superformance.com/gt40.aspx men inte för mig.

Kommer ej heller ställa in något i garaget som har ursprung "GOX made in Sweden" (kan nog vara undantaget som bekräftar regeln att Sverige har bättre kvalitet än UK).

Stay tuned... :tongue:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

För sakens skull så är denna tråd avslutad/stängd då bilen är klart och framförallt såld.

Överlåter kommande ägare att starta ny(a) trådar - och ser fram emot detta :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...