Jump to content

Vedde 7 Byggtråd - Duratec


vedde

Recommended Posts

Du kommer jobba som chef på Motormännens Riksförbund och deras medlemsservice. Start 1 mars och jobbet är placerat på Fridhemsplan.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Grattis Cealm!

Rätt - men du måste ha fuskat för det var ingen enkel gissning när informationen var så detaljerad.

För att du använde Google eller något annat för att få fatt i informationen om mig får du en bilpåse levererad i person vid mitt garagebesök hos dig till sommaren när min bil är klar. Ingen postleverans här inte.

Ps. jag kommer kolla hela registret mot medlemmar på detta forum för medlemskap när jag börjat så det är lika bra att bli medlem på en gång!

Eller så kan vi se till att man kan få någon sorts klubbrabatt för ett så förträffligt medlemskap som det innebär samtidigt som M är Sveriges starkaste lobbyorganisation för bilister som vi. Jag får återkomma i saken.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Nu när det var avgjort så fick jag lite glädjande nyheter idag, jag var och hämtade mina bågar som var klara för leverans. Blev inte riktigt som jag tänkt men close enough! Bild kommer ikväll. Nu kan jag äntligen göra klart hela bakplåten och mina 3p rullbälten så skall det sista på bilen vara gjort.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

vedde: Välkommen i en bil med bil-påse-leverans.

Hur gick det till? FÖrta delen i inlägget med gissningen på MHF eller MRF den var "brainstorm". Vad skulle det kunna vara och vad skulle just du vilja göra då kopplat till hur jaga personligen känner dig plus så klart det tips du hade gett och ledtrådar.

MRF var redan där rätt och det var helt utan Google. Men du ville inte säga vem som låg nära till det kunde ju varit makaroniborrare, som ett förslag var.

Det blev, tänka tänka tänka tänka. Då slog det mig om jag Gogglar ditt riktiga namn kanske det finns en pressrelease eller så för det kunde vara något tidningsaktigt eller så.... men nej. Det som dök upp var Facebook.

Där fick jag Facebook att acceptera att jag kunde se vad skriver utan att du vet att jag ser det. Där talade du om att du fått nytt jobb och det var 11 kommentarer. Där fick du frågan vad det var för jobb och du svarade mycket utförligt. Ett klipp och klistra plus en liten omstuvning så du inte helt skulle känna igen dig. Men jag kunde inte låta bli att ta med placeringen också. Det var signalen att jag måste läst det någonstans.

Så gick det till.

Du kände inte direkt igen texten eller hur -- men du måste ha fuskat för det var ingen enkel gissning när informationen var så detaljerad. ---

Det var inget fusk för någon begränsning i gissningsmetod fanns inte........ Plus att MFR hade jag redan gissat .... i något inlägg före.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Ok då, jag hade ju inte satt begränsningen och informationen fanns fritt tillgänglig.

Dock vill jag påpeka att MRF som du gissat på är Motorbranschens Riksförbund, d v s ett förbund för bilförsäljare och inte desamma som M. MHF är Motormännens Helnykterhetsförbund - och nog för att jag inte dricker så mycket men att bli helnykterist för ett jobb hade jag inte gått med på - det finns för många goda Bourdeaux viner för det.

Så jag skall börja på Motormännens Riksförbund förkortat M oftast med tre kronor ovanför det vita M:et på röd bakgrund.

Bilpåsen kommer med sevenbud under våren/sommaren när min är klar och ett besök i högproducent fabriken Cealm står på tur.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej

Äntligen fick jag några minuter att springa ut i garaget och ta två bilder av bågarna som jag fått tillverkade.

Framifrån:

DSC02009.jpg?width=320&height=320&fit=bo

Bakifrån:

DSC02010.jpg?width=320&height=320&fit=bo

Meningen är att de skall poleras men jag skall ha en tvärslå mellan bågarna ditsvetsad för att ha till det övre fästet till trepunktsbältet, detta måste mätas in med bågen på plats och svetsaren ville inte att jag skulle ha något på dem innan han svetsade. Föroreningar är inte bra när man skall tigga tydligen.

Nu skall jag färdigställa bälten, ryggstödsplåten samt bågarna, kul att komma igång lite igen.

/Fredrik

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

Kul att få se bågen. Tänk den som högglanspolerad en solig sommardag. Gissa om man behöver svetsglasögon för att klara solblänket om man är i närheten av din bil.

En helt annan sak: Vilken sorts handbromswire har du använt? Är det i origiallängd eller modifierade.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag har kört de gamla wirerarna men har klippt av dem och sedan låst dem med wirelås i fördelaren, jag har gjort en egen fördelare av en bit L-profil men känner att jag skulle behöva uppgradera den till något annat. Det enda jag har svårt med är spänningen av wiren men det kommer nog att lösas under våren innan bes.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej

Nu har det stått stilla i tråden ett tag men lite har hänt med bilen, jag har monterat mina bälten och håller på med huven. Fick besök av PeÅ förra helgen och han påpekade att jag inte kan ha bälterna skavandes mot en kant som jag hade så det föranleder en smärre ombyggnation av rullarnas placering. De kommer att vändas och sticka ut framåt mellan säterna för att få bälterna att gå fria från kanten. Nu börjar det även smälta lite i Björklinge så snart skall det väl vara dags för bullerprov och SFRO 2 följt av ursprungskontroll och regbesiktning.

Hinner inte så mycket med bilen som jag vill p g a det nya jobbet. Massor att sätta sig in i och massor att göra. Mycket kul och massor med biltokiga människor som man jobbar med! Tänk att få jobba i en organisation som håller på med det man själv har som hobby! Riktigt kul.

Glöm inte att bli medlemmar i M så vi kan påverka politiker och annat löst folk om trafiksäkerhet, vägstandard, mer pengar tillbaka till bilisterna, avskaffandet av den extra skatten på försäkringen, lägre bensinpriser o s v. Med får man också massor av fina rabatter på allt som vi kan tänkas nyttja (15% på autoexperten!) och man kan köpa till lite väghjälp som hämtar 7:an om den går sönder på vägen utan att behöva betala självrisken för bärgning.

Ha det gott och hoppas att våren kommer snabbt!

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej

Nu har dt hänt lite på bilfronten. Jag ruttnade på min instrumentbräda och rev ur den, hade en varvräknare som inte fungerade men hade turen att grannen hade en gammal VDO liggandes som han inte använde, typ 60-tal vilket passade mycket bra. Jag plastade en ny med svart gelcoat och sandwich laminat med lite tunn plywood emellan för ökad styvhet.

IMAG0017.jpg?width=320&height=320&fit=bo

IMAG0016

Så här ser hela härligheten ut nu i solljuset i väntan på buller och SFRO 2 på onsdag i Västerås(håll tummarna för att det blir uppehåll).

IMAG0010.jpg?width=320&height=320&fit=bo

IMAG0013.jpg?width=320&height=320&fit=bo

IMAG0015.jpg?width=320&height=320&fit=bo

IMAG0012.jpg?width=320&height=320&fit=bo

Sedan skall den iordningställas efter regbesiktning med målning av skärmar och noskon i BRG och en ny huv skall göras som är lite snyggare.

Nu håller vi tummarna att allt går som jag vill på onsdag, stog brevid bilen och tokvarvade inomhus och fick upp ca: 80 Db på ljudmätaren - dock vet jag inte om den är kalibrerad.

/Fredrik

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

Hoppas det, målet är att få den genom Reg besiktning så fort som möjligt men det hänger väl till stor del på Trafilverket eller vad de heter som gör ursprungskontrollen. Jag tror ju att SFRO gör det så fort de kan men med myndigheter vet man aldrig.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Nyss hemkommen efter en resa till Västerås. Bullerprovade med Gustaf, två MC en Swiftkonerterad Mini Clubman och en Hult Healy med volvo turbo.

Sist ut och alla andra hade fått grönt ljus så nervositeten var total. De gav inga raka besked förrens pappret hivades upp och den landade på 79Db, god marginal alltså - recept 2 st ocala dämpare från biltema, en stegmuff moddad enligt tidigare i tråden och 40 cm skumgummi i insugsröret, det gjorde tydligen susen.

Pågen - ditt instrument visade 80 Db när jag stog i garaget och varvade så den är nog inte långt ifrån, kommer snart med returpost till dig.

Så var det dags för SFRO 2 och Gustaf kollade av alla saker vi hade talat om på SFRO 1 och efter en rejäl genomgång fick jag även här klart papper som skulle skickas in snarast.

Nu är det bara att vänta på pappren och skicka till Tsp styrelsen för ursprungskontroll. Sedan är det "bara" SBP kvar att tampas med. Gör det i Gävle efter tips av PeÅ.

Gud så skönt det känns nu. Glömde kamera och att ta bilder för den delen med mobilen för jag var så nervös.

Lev väl.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Ett STORT GRATTS vedde. Nu är det nära eller hur...... men tänk vad långa dagarna kan vara innan Transportstyrelsen gjort sitt. Usch nu var jag inte snäll... Får nog säga ett Grattis igen som kompensation..

Link to comment
Share on other sites

Ett stort grattis. Kul nu har du hela säsongen framför dig. kör så mycket du kan och skruva i vinter.

Det mätinstrumentet du hade stämmer nog bra för man får alltid mer i ett garafe med väggar som ljudet slår mot.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tack för alla gratulationer! Det känns så himla skönt att ha kommit så här långt. Nu skall jag bara vänta på pappren från SFRO så jag kan skicka in, tyvärr är jag borta i Italien på FIA konferens hela kommande veckan så det blir veckan efter som jag kan skicka in.

Jag var förresten förbi en vågstation på vägen hem(en öppen utmed E4) och jag vägde bilen med mig själv i. 340kg fram, 370 kg bak - jag satt i och körde upp bilen till ca hälften, sedan hela bilen med mig i 710kg jag väger 70kg så 640kg torrvikt blev ju ganska bra utan att jaga kilon :prop: .

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej

Papper inne, betalning direkt via nätet, igår kom ett inbetalningskort!? Vilket slöseri, jag betalade ju med den OCR kod jag fick då borde de ju konna matcha den när den inkommit?

Skall ringa och se hur det har gått och om de kan uppskatta väntetiden. Jag har inget tålamod just nu - vill bara ut och regbesiktiga och köra.

Köpte däck på auktion igår, osedda! 185/60 x 14 Euromaster? får hem dem på onsdag så får vi se vad det är, tänkte att de kunde duga för besiktningen, det var värt alla 187,50kr för 4 st. De jag har är max 1,6mm vilket jag inte vill besiktiga med så allt över det är ett +.

Får se på onsdag hur de är i skicket.

Vill boka regbes NU!

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

--- Vill boka regbes NU! --- Vem vill inte det. Det är något alla bilfabrikanter vill.

En vedde i Väntans tider....... Lycka till Ursprungskontrollen och att tiden tills den är klar går fort så du får ditt bokningsbara Ärendenummer till SBP och att SBP står redo och väntar för att få ta hand om en "Vedde 7 bil".

Link to comment
Share on other sites

Ser på dina bilder att du har gjort ganska lika som mej vad gäller tanklocket.

Talade idag med Rally Design om ett liknande tanklock (Aston cup). I min konstruktion måste jag ha en slang mellan tanklocket och tanken, enl Rally Design går det inte. Aston-locket måste enl dom monteras direkt på tanken.

Trist, tycker att Aston-locket det är snyggaste tanklocket hittills på marknaden!

Hur har du gjort för att montera ditt tanklock och förbindelsen till tanken?

OBS! Tanklocket som är på bilderna kommer från en båt. Praktiskt och gratis men va fan det ska ju vara tjusigt också!

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Hej

Calle - Tack, väntan är olidlig men kvarnanrna mal väl inte snabbare för att man ligger på kan jag tro, hoppas bara de inte börjat med semestrar ännu för då tar det väl evigheter.

Antas - Jag köpte mitt lock som är ett Monza(tror jag de heter, Aston var för dyrt men snygare) den kom med en mässingsring som man skruvar på locket på. Jag har toklimmat fast ringen på ett ALU rör som sedan sitter skruvat på en rörstump som jag fick ditsvetsat på tanken. Jag köpte mitt tanklock från en Engelsk MG reservdels levereantör billigt via ebay, nyproducerat. Vilii du ha närbilder tar jag det och lägger in här.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Ja tack, lägg in bilder,gärna närbilder!

Funderar på att, vad än Rally Design påstår, försöka anpassa Aston-locket på något sätt.

Det är ju så djä...snyggt! Tyvärr får jag inget gehör hos hustrun, hon säger bara "lock som lock" och tycker att jag är "knäpp" som kan lägga så mycket pengar på ett "sketet" tanklock. Ack dessa kvinnor.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Fick beslut i Fredags att de saknade uppgifter, materialkvitton på ram och vitala delar samt regbevis samt inköpskvitto på mina donatorer. Fixades kopior och vidimering i helgen och lämnades igår till transportstyrelsen direkt över disk då jag var i området för jobbet. Nu när ärendet är öppet och det ändå inte har tagit mer än en vecka att få första utlåtandet borde denna lilla komplettering gå på några dagar - hoppas jag.

Nu håller vi tummarna, jag vill ha den klar till midsommar!

/ Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Ja dessa myndigheter. Om jag tar och använder sånt som legat hemma många år? köpt på loppis? fått i gåva m.m. går inte det att använda i ett bilbygge? Eller ska jag förfalska kvitton?

Link to comment
Share on other sites

Har det blivit så struligt med ursprungskontrollen?? Jag fick mina rör och plåtar mot en flaska Famous Grouse, hade blivit svårt att förklara på bilprovningen.. :-)

Link to comment
Share on other sites

---- Jag fick mina rör och plåtar mot en flaska Famous Grouse, ----

Har du bara ett schysst kvitto på Famous Grouse flaskan så skall det nog ordna sig. För det står inget nämnt om vilket betalningsmedel som skall användas. SEK, USD eller Famous Grouse.

Hela ursprungskontroll idén för amatörbyggda bilar är en ren "ad hoc" konstruktion. Men det är det som gäller så det är bara att se glad ut och göra som de vill......

Lycka till vedde.

Link to comment
Share on other sites

Ja dessa myndigheter. Om jag tar och använder sånt som legat hemma många år? köpt på loppis? fått i gåva m.m. går inte det att använda i ett bilbygge? Eller ska jag förfalska kvitton?

Mja, det dög som förklaring i mitt fall iaf... (Ram och länkarmar är officiellt egen tillverkning för att undvika strul med dispens - på inrådan av SFRO.) Myndigheten kanske luskade ut att farsan har haft eget företag sedan många år iofs, men jag tror inte det är något krav för att de ska godta en sådan förklaring.

Syftet med det hela är väl egentligen bara att göra det "tillräckligt svårt" att fuska in stulna bilar och bilar byggda av stöldgods. Nu har ju detta med amatörbyggen och småseriebilar blivit såpass stort så det är väl snart risk att sådant börjar sättas i system annars... Om man kollar enbart på Westfield så finns det ju redan så många bilar bara i Sverige att ett och annat exemplar med tveksam bakgrund lätt försvinner i mängden. Hur många av alla Westfield i Sverige hittar man t ex här eller på rejsa.nu? De allra flesta är helt anonyma och okända t o m för oss som rör oss i dessa kretsar...

Link to comment
Share on other sites

Hej

På inrådan av Cealm efter besök i den nu smått berömda fabriken i onsdags så ringde jag igår till bilprovningen för att se om mitt ärendenummer fanns i deras rullor- och döm om min förvåning när det gjorde det!

Försökte beställa regbes tid för bilen i Gävle eller Uppsala men killen kunde inte boka en sån tid för amatörbyggt fordon utan var tvungen att maila regionsplaneraren som skulle ringa mig. Tror ni att han ringt?

Näpp, så jag får väl ligga på som en hök på måndag för jag vill ha en tid innan midsommar.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Update!

Lyckades boka den 28/6 per telefon idag, 3 timmar senare- mitt i lunchen, ringer Gävle och frågar om jag kan den 21:a! Skit också bokad till sundsvall måndag, tisdag och onsdag. Ringer igen och frågar om de kan klämma in mig på tordag den 24:e, eller tidigare. Han ringer tillbaka och ger mig fredag morgon, 18/6, kl. 07:00 !

Nu skall här registreringsbesitigas! nu får ni hjälpa till och hålla tummarna för blir den godkänd så kan jag, med lite tur, ha plåtarna till midsommarafton.

Nervöst nu.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Ibland regnar det på bilbyggarna och ibland LYSER SOLEN!! Kul. Gissa om jag hoppas att du tar dig igenom ......

PS när du är igenom skicka ett SMS eller MMS till mig......

Link to comment
Share on other sites

Hur är det med Temporära skyltar?

Om jag nu tar mig igenom reg bes samt kontroll bes, kan man få temporära skyltar hos Polisen? Vad kostar det? är det något man lämnar tillbaka efter man är klar? Tänkte kanske kunna köra i helgen om allt går vägen.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

De går frammåt, KUL ! ! !

Själv så spräckte jag 100 mil i helgen. KUUUUUUUUUUUUUL me hjul.

När jag hade regat så kunde man inte få ut tillfälliga skyltar innan dom första 'riktiga' var tillverkade eftersom dessa bara är ersättning av befintlig skylt, som du ju inte har fått då.

hörs på fredag då ??????????????????????

PeÅ

Link to comment
Share on other sites

Tack

Inget att göra då, bara sitta och titta på den över helgen eller bygga som besatt om utslaget blir negativt.

Förstod det med egna skyltar, läste om det i en annan tråd - troligen Cealms.

Ringer dig på Fredag PeÅ, så du får veta hur det gick, jag kanske behöver proffs råd om åtgärder :notworthy:

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Inga problem med temporära skyltar, det gäller bara att tänka på vad man skall säga till den Polis man talar med,

Jag har lyckats att få det till alla mina fyra byggen.

Första gången provade jag med den ärliga metoden, knallade in på polisstationen och berättade att jag ville ha tillfälliga skyltar i väntan på de permanenta, det blev tvär blankt nej. Då åkte jag till en annan station och sa att jag var tvungen att ha skyltar för att kunna köra bilen till en utställning, fick skyltar med viss tvekan.

Till mina tre MK har jag bara knallat in på polisstationen och sagt att jag blivit av med skyltarna och behöver köra bilen, har aldrig varit några problem att få ut tillfälliga. :hypocrite:

Å andra sidan är transportstyrelsen grymt snabba du har skyltarna på 2-3dagar.

Link to comment
Share on other sites

--- Å andra sidan är transportstyrelsen grymt snabba du har skyltarna på 2-3dagar ---

Njaa, Transportstyrelsen glömmer en liten detalj i sin information att det förutsätter att "tryckorden" inte kommer in på en torsdag eller fredag samt att Posten har en bra dag med sina B-post försändelser. Att det gick B-post gick inte att läsa någonstans när jag väntade på skyltarna.

Skyltarna trycks inom 2 till 3 dagar men sedan använder Transportstyrelsen B-post vilket kan beroende på var du bor och vilken "tur" man har ytterligare 2 till 5 dagar att plussa på. På min CealmSeven V8a hamnade jag just in på alla feldatum som gick att få. Vilket gjorde att det tof tiiiiiiiiiiiiiiid, lång tid så lång tid att jag till sist tog beslutet att hämta gula skyltar och som tur var så var stationen i Arboga mycket tillmötesgående. Jag fick även tid att köra gulskyltat ett tag innan till sist plåtarna kom.

eller så har man rätt flyt och allt kommer på 3 eller 4 dagar.

Ett tips vedde, skapa en strategi direkt med alternativen, vänta ut skyltarna, köra utan helt eller ordna "gul skyltar"

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Tack

Nu har jag lite mer kött på benen, då jag reg besiktigar på Fredag morgon riskerar man att hamna i Cealms träsk beskrivning och jag tror att jag vid positivt utslag åker till Polisen i Uppsala och ber om temporära skyltar. Bra är väl att säga at man beställt men de inte har kommit, så slipper man ljuga menar jag. Å andra sidan kan man väl knappast få ett orimligt högt straff för att man ljuger om en så liten sak som att man förlorat skyltarna.

Min räddare i nöden som varit på norrlands turné med sin bil returnerar idag eller på tordag vilket gör att jag har ett släp att dra den på till Gävle - Tack Super Stigge! Det får bli något gott midsommardricka som betalning.

Nervöst nu, glöm inte tummarna på fredag morgon.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Läste på Ploisens Hemsida att man måste efterlysa skyltarna när man får ut tillfälliga! Kan ju bli problem om man lyser skyltarna, får väl se vad de säger på polisen i Uppsala

Daffe - Japp Gävle är det som gäller! Kl 07:00 fredag morgon.

Måste säga att de har en bra service i Gävle när besiktningskillen ringer mig 3 ggr innan han hittar en passande tid, det kallar jag service.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Hej

Någon som vet hur det är med reservhjul, verktyg, varningstriangel o s v? Måste man ha det med på besiktningen? Har läst att de lägger på 10Kg vid invägning för sånt "extra", och att de räknar med en schablon vikt på förare á 70Kg.

Frågan är, måste jag ha med:

Reservhjul?(kan i värsta fall låna bruxbilens för invägningen)

Verktyg?

Varningstriangel?(kan vara bra om de gör kontroll bes efter)

När det gäller kvitton sakll ju allt med, men hur är det med böcker, ritningar o s v? Kollar de på dem med.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Kan meddela att vedde-mobilen står på plattan utanför besiktningsstationen i Gävle, lokal tid 07:00.

Skickade precis in vedde att knappa in Ärendenumret i "SBP besöksdator". Det finns ju inget regnummer än så regnumret är Ärendenumret. Jag kommer väl ihåg den lilla detaljen själv från förra året. Innan jag kom på att det var just Ärendenummer som skulle registreras. Vid regbesiktning av min första bil 2008 så behövde inte jag "datoranmäla mig". Jag fick en pesonlig besiktare i Eskilstuna som ordnade allt två år senare och i Örebro så fick jag förtroendet att klura ut tågordningen själv.

Det är spännaande att få veta hur det går. Jag har beställt SMS/MMS info.

Lycka till nu vedde!!!!!!!

______________ såg frågorna först idag vilket innebär att svaren är rätt oväsentliga eftersom besiktning pågår nu.

Frågan är, måste jag ha med:

Reservhjul?(kan i värsta fall låna bruxbilens för invägningen) Verktyg? Nix behövs inte.

Varningstriangel?(kan vara bra om de gör kontroll bes efter) Nix behövs inte. Kan nämna också att det görs ingen kontrollbesiktning efter. Du regbesiktar idag och går den igenom tas registreringsnumret ut. Din första kontrollbesiktning blir 2013

När det gäller kvitton sakll ju allt med, men hur är det med böcker, ritningar o s v? Kollar de på dem med. Allt som behövs för att beskriva din konstruktion, kvitton böcker RUBBET. Jag har gjort en muntlig föredragning först om bilens konstruktion, funktion mm och sedan ställer jag frågan: Vilka dokument vill du se utöver SFRo protokoll, vågsedel (jag hade vägt innan), materialspec osv. Normalt (kan säga så för jag har reggat två bilar) är SFRO + vågsedel sen är man nöjd. Risken att få fler frågor om dokument är inte så stor för jag hade ju allt med mig och i den muntliga föredragningen så insåg SBP det. Till och med VVFS2003:22 men den visade jag inte för det kunde tolkas fel. Fast den fanns och jag refererade till den också i föredragningen. Det är en tydlig ordning och reda som bilfabrikör som SBP vill se. Det är det som är det intressanta. Har du med dig allt kan du referera till olika dokument och visa dessa också och SBP frågar nog inte då.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...