Jump to content

Möjlighet till nya banor


Superswift

Recommended Posts

Hörde på nyheterna för några dagar sedan att de flesta flygplatser i Sverige saknar passagerare för att kunna överleva, 5-6 st ligger riktigt risigt till och hotas av nedläggning.

Tänk vad synd. Då blir det en massa asfalterad mark över som ingen behöver... ;)

Link to comment
Share on other sites

hehe.. ja det låter hemst....

armens flygfält vid Säve är nästan tomt året runt tror jag.. bara helikopterdivitonen som huserar på "plattan" brevid..

men det är ju militärt område... :stop:

Link to comment
Share on other sites

Flygfältet i Porjus kan man köra på om man vill, jag var där några gånger när jag bodde i porjus. Men det är ju inte någon stor startbana precis, det är inte så man kan köra hela varv. Och sedan är det väll lite för långt för att bara åka upp och nöjesåka :)

Link to comment
Share on other sites

Vi får inte glömma Gamla flygplatsen i Karlstad. ( Mitt i SveaRike )

Jag vet att det i dag körs Streetrace och en hel del utbildning / Förarprov där.... Karlstadracing utnyttjar i alla fall banan (Fältet) www.karlstadracing.nu

Link to comment
Share on other sites

Klippans Motorklubb har äntligen efter flera års jobb lyckats få godkänt för bilkörning på det nerlagda flygfältet F5 i Ljungbyhed så där satsar jag på att bli medlem snart :D

Link to comment
Share on other sites

Jag kan meddela att det är en hel del trafik på Säve flygplats. Man kan tex. åka till det förträffliga landet England BILLIGT med Ryanair för att kolla in trevliga bilar mm. :thumbup:

Själv har jag haft med två alu-fälgar som handbagage tex...

Link to comment
Share on other sites

Jag har också flygit från Säve ett par gånger, men det var ett par år sedan. Men är det verkligen samma flygplats, har inte armén en annan flygplats, som också ligger i Säve?

Link to comment
Share on other sites

Jag kan meddela att det är en hel del trafik på Säve flygplats. Man kan tex. åka till det förträffliga landet England BILLIGT med Ryanair för att kolla in trevliga bilar mm.  :thumbup:

Själv har jag haft med två alu-fälgar som handbagage tex...

militären har ett fält brevid.. kolla bilder på min hemsida från en dag på strippen/stadskampen ... ;)

alla bilder är från det fältet.... :D

En dag på strippen / Stadskampen...

Link to comment
Share on other sites

Har hört och läst att det är på gång med en motorstadio pågång utanför Uppsala. Är inte helt fel med tanke på att allt sånt som man får köra fort på lagligt ligger neråt i landlet.

Men tydligen så var det kommunen som krånglade. Men det verkade inte vara helt omöjligt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

F13 Bråvalla utanför Norrköping står väl helt still på flygsidan sedan ett par år? Jag har då inte sett nån vara sig starta eller landa där och då bor jag mindre än 5 km från fältet. Nu används ju området för mellanlagring av överskottsmateriel men den borde väl ta slut nån gång?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...