Jump to content

Beställning Från Mk ( Mw Sportbilar)


sorin

Recommended Posts

På slutet av denna månad ( Maj ) tänker jag beställa en Mk Indy kit från Michael i Sjövik.

Är det nån mer som är intreserad så vi kan dela på frakten ? Skika pm eller svar i dena tråden i så fall.

Mvh sorin

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Finns www.mwsportbilar.se kvar? Har inte varit inne på sidan på flera månader, men nu har jag försökt komma in på deras sida hela kvällen utan att lyckas. Hoppas att den bara är nere tillfälligt.

Link to comment
Share on other sites

Om det är någon som behöver något från MK kan jag ombesörja det, har god kontakt med dem och skall över dit innom kort och hälsa på.

Kommer också själv att lägga en beställning så om någon är intresserad kan vi dela frakt.

/john

Link to comment
Share on other sites

Hej Jocke4u

gå in och kolla på hemsidan så finns det lite bilder på den svarta och röda 7ans stolar det är MK, känns helt och och är riktigt sköna att sitta i.

/john

Link to comment
Share on other sites

Kvaliten på MKs stolar är helt ok. Men jag har märkt vid roligare körning att de är lite svajiga i sidled.

Dom skulle behöva förstärkas i ryggen om man kör mycket bana t.ex

Link to comment
Share on other sites

Hej Sorin!

Skall maila MK om priser på Stolar, Aeroscreen både kolfiber och vanlig glasfiber, komplett paket med skärmar fram, bak och noskon.

Lägger upp lite priser mot slutet av nästa vecka, jag beräknar att åka över i mitten eller i slutet av Januari. Kommer att ta en lite skåpbil över så platsen är lite begränsad.

/john

Link to comment
Share on other sites

Kvaliten på MKs stolar är helt ok. Men jag har märkt vid roligare körning att de är lite svajiga i sidled.

Dom skulle behöva förstärkas i ryggen om man kör mycket bana t.ex

Jag har också MK's stolar och känner inget flex i dem när jag kör på bana. Mina är stumt monterade i bilen vilket kan styva upp dem. Hur har du monterat dina Jonte?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej Sorin!

Skall maila MK om priser på Stolar, Aeroscreen både kolfiber och vanlig glasfiber, komplett paket med skärmar fram, bak och noskon.

Lägger upp lite priser mot slutet av nästa vecka, jag beräknar att åka över i mitten eller i slutet av Januari. Kommer att ta en lite skåpbil över så platsen är lite begränsad.

/john

Hej Daffe

Hur har det gått med prislistan från Mk ?

Ha det bra

Sorin

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ledsen att det tagit tid, har varit krasslig ett tag och är inte riktigt ok ännu, resa till UK och MK är planerad till 21-24 februari om hälsan vill, återkommer snart med priser och vad jag tänkt handla med mig.

Priser kommer upp före avfärd,

john

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mitt tog ca 13 veckor, systersonens tog ca 10 veckor

Jag kollade på beställningsformuläret som jag hämtade ner på deras sida. Där vill de att man ska deponera en handpenning på den totala ordern. Men det står inte hur mycket.. är det en symbolisk summa eller hur har de tänkt?

Link to comment
Share on other sites

Jag kollade på beställningsformuläret som jag hämtade ner på deras sida. Där vill de att man ska deponera en handpenning på den totala ordern. Men det står inte hur mycket.. är det en symbolisk summa eller hur har de tänkt?

Har för mig att det är ca £100 dom vill ha

Link to comment
Share on other sites

Ledsen att det tagit tid, har varit krasslig ett tag och är inte riktigt ok ännu, resa till UK och MK är planerad till 21-24 februari om hälsan vill, återkommer snart med priser och vad jag tänkt handla med mig.

Priser kommer upp före avfärd,

john

Hej Daffe,

Mitt namn är Pål Nyman och jag beställde genom mikael Wernström (MW Sportbilar) höger bakskärm i Svart redan i maj 2009 och har ej fått någon ännu.

Den gick sönder i en olycka i en rondell som finns här på forumet, 3 steg neråt i listan. Är naturligtvis fortfarande i behov av en ny och undrar om du hade plats/möjlighet för en sådan på din resa till MK i GB.

Mvh

Pål Nyman

Link to comment
Share on other sites

Jag vet och kan bara beklaga. Jag har ringt ca var annan vecka sedan i juni och de lovar varje gång. Jag väntar själv på ett nytt kyl

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Michael Wänström

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Daffe: Hoppas du mår bättre! Undrar om resan till UK blir av då 21/2 är ganska nära. Är intresserad av 2 st stolar och dess pris. Sen är det intressant vilken väg du kör om man kan möta upp och fixa leverans etc för skall dom skickas i Sverige då försvinner en hel del av poängen.

Link to comment
Share on other sites

Engelsmännen verkar vara ett släkte för sig.. jag blir nästan lite orolig.. behöver en ny v8 huv o lite annat smått.. är lite orolig när de ska skicka dem för den engelska posteriverksamheten är väl inte bättre än något annat företagande ?

Link to comment
Share on other sites

Har lagt upp lite priser på webben nu, åker till MK runt den 20Mars

En huv med scopp kostar ca 2400kr

Leveranser kommer att kunna ordnas kostnadsfritt till Helsingborg, Göteborg, Jönköping och Stockholm. I vissa fall går det att mötas upp med vägen men det beror lite på hur mina bilar kör.

/john

Link to comment
Share on other sites

Hej Sorin!

Har tyvärr inte fått pris på Aeroscreen i kolfiber, MK har sagt att de gjorde en uppsättning men att de blev för dyra. Jag skall dit om tre veckor skall kolla vad som finns i deras gömmor.

Hej Filip

MK coilovers har fungerat bra på mina MK bilar, jag har också testa AVO som jag också var mycket nöjd med.

Pris på en uppsättning MK 5500sek

Pris på en uppsättning AVO 4800sek

/john

Link to comment
Share on other sites

De har ingjutna fästen i botten, gängan är M8

Jag har byggt en liten adapter som bygger 3mm i höjd för att de skall passa direkt på de justerbara undereden som Realcar säljer.

Om du använder dessa underreden och min adapter är anläggningsytan från stolens botten och golvet ca 3,5cm, lågt och bra om man vill fila naglarna under färd.

/john

Link to comment
Share on other sites

Hej Filip!

Jag kan bara tillhandahålla AVO och MK,

Det finns en uppsjö av tillverkare av dämpare, kolla på Rally design, demon tweek, Roadster.

Det finns billigare också det du dock skall tänka på är att ta ett material som in korriderar.

/john

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...