Jump to content

RH Lightweight har problem i England


Jonte

Recommended Posts

Det har diskuterats här på forumet om Robin Hoods Lightweight (monocoquen) och om den skulle hålla för påfrestningarna. Nu har tydligen engelska SVA underkänt en RH med hänvisning till påfrestningarna i materialet. Om jag förstått rätt så är fler RH byggare i england nu oroliga för utvecklingen och hur fabriken tacklar detta problem.

Läs mer på

http://community.rhocar.org/index.php?showtopic=12786&st=15

Link to comment
Share on other sites

Jag kikade ordentligt på den när jag var i Newark och bland annat infästningen av främre bärarmarna så synerligen klena ut. SFRO skulle nog aldrig godkänna den konstruktionen. Nu kan det för allt i värden fattas en del bitar på den delvis bygda bilen men det värkar som om SVA hade liknande (om jag förstod rätt )synpunkter Synd på en otoligt kul ide.

Tycker

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Den enskilde besiktningsmannen har stor makt, och det verkar vara så att man ska ha tur att få rätt man vid ett tillfälle då denne dessutom är på bra humör. I detta fall ser det ut som killen råkade träffa fel man vid fel tillfälle. Så får det inte vara!

Robin Hood har här ett stort ansvar. Rimligen borde de förankrat sin design hos myndigheterna innan marknadsföringen av kittet (annars är de jubelidioter).

Det ska bli intressant att följa utvecklingen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...