Jump to content

Information från klubbledningen


Tommy

Recommended Posts

Så här Blev det:

Ordf: Tommy

V, ordf: Zaphod

Kassör: Eddy

Sekr: Pacman

Ledamot/Justerare: Henrik

Nu kommer det snart att vara dags att utse några till inom vissa områden:

# Bokning av Trackdays etc: ( Eddy, Superswift och Pacman )

# Racing: Tävling, Utbildning, kurser och Licenser mm ( Acke + ledig post)

# Förmåner,Försäkringar och rabatter: ( Laangen )

# Webmaster: ( Henrik, Jocke och Jonte )

# Säljare: En person som kan sköta om ev, reklamintäkter

från ex, "banners" på vår nya hemsida (ledig post)

Link to comment
Share on other sites

Domännamnet Locost sweden är köpt och nu väntar vi bara på ett lämpligt webhotell.

Förslag har varit:

B-one, Fsdata, Cliche och SurfTown.

Jonte och Jocke jobbar med detta!

Link to comment
Share on other sites

Alla papper är klara!

Skattemyndigheten, Kommunen och SBSF.

Jag har bett skattemyndigheten att påskynda ärendet så att vi får vårt organisations nr.

Med organisations nummret så kan vi få ett postgiro!

Det är bara att vänta, vänta och vänta :icon_sleep:

EDIT: och nu när jag kom hem så låg vårt organisationsnummer i Brevlådan..

Det hjälpte att på ett snällt och vänligt sätt att be om snabb handläggning ! :thumbup:

Då går papperen till postgirpot iväg i möra ! Härligt ! :wohow:

Edited by Tommy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kolla Här:

Kontot blir aktiverat nästa vecka !

Posten skulle ha betalt för blanketterna så jag gjorde egna!

postgif.gif

Ps/

Gör inga inbetalningar med denna

Vi har inte beslutat det än men jag har lagt på 20 kr för utskicken... porton/medlemskorten och all papperhantering etc... hoppas att ingen tar illa upp för det !

Link to comment
Share on other sites

Jag kan ochså passa på att meddela att vi har fått en sponsor för vår monterreklam under mässan !

Vi betalar 0 kr !

Banderoll , posters infoskyltar märken och dekaler... etc

Min arbetsgivare är allt bra snäll han ! (man får vara lite ödmuk så här inför julen!)

SPONSOR:

3de9434d2384c2fe39f5f7bd6f0ee7be.gif

Link to comment
Share on other sites

snyggt jobbat.. :)

men kolla först hur många som betalar via Internet först...

jag skulle tro att det är en majoritet som betalar den vägen, och då slipper vi/du trycka massa inbetalningskort i onödan.. :) locost var ordet.. :thumbup:

å jag instämmer givetvis med Jonte.. riktigt snällt :hypocrite: ge honom en bamsekram.. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nu behöver jag HJÄLP Jag sitter och skriver ut inbetalningskort på medlemsavgifterna. Problemet är att jag bara har adresser till hälften av er som anmält intresse att vara med i klubben. Ni som vet med er att ni inte har svarat på tidigare "upprop", snälla ;) skriv in er så vi kan komma igång med rulliansen.

Eddy Kassören :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Är det verkligen vettigt att sitta och skriva ut inbelatningskort? De flesta betalar väl ändå via internet och för de andra finns väl fortfarande möjligheten att själv fylla i tomma inbetalningskort på Posten (Svensk Kassaservice)?

Meddela istället bara vilket pg-nummer pengarna skall in på så skall ni nog se att pengarna börjar ramla in! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jovist bara man vet var du vill ha informationen. det har varit lite förvirat med info på flera ställen och motstridiga uppgifter. Jag har skickat ett e brev till Tommy var det fel ?

Michael W

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

Jag kan ta på mig att vi inte klistrade ett inlägg där vi söker medlemsskap i klubben !

Jag var för ivrig att få ut informationen i forumet och råkade lägga den på 2 ställen. :icon_oops:

SORRY mitt fel ! :whip:

Skall snacka ihop mig med Acke.

Hur vill ni alla att vi löser det på smidigaste sättet till vidare... Av ca: 40-45 anmälda för intresse till klubben har ca: bara 20-25 skickat sina uppgifter. Kom med förslag !

Sedan kommer inte medlemskap att sökas via forumet utan via vår nya hemsida !

Skall se hur snabbt vi kan lösa det ! Acke ! När du läst detta hör av dig till mig!

När det gäller hur man lämnat in sina uppgifter så har det inte spelat så stor roll. men att göra det via Pm har varit bäst... jag skapade då en ny mapp i min inkorg som jag kallade för Medlemsansökan och sparar alla där.

Jag har haft lite problem med några anmälningar som gick till min e-post. Speciellt när min "burk" kraschade för 2 veckor sedan och jag förlorade all information... Det som var bra det var alla Pm som ändå låg sparade på forumets server! :thumbup:

Jag hoppas att ni nu i början har lite överseende med mina misstag, Det är lite mycket nu :icon_oops:

Sedan när det gäller betalning via internet så kommer det att bli helt OK ! men ett utskick kommer ändå i starten att vara nödvändigt ... Passar bara på att lägga i ett inbetalningskort med :

# Medlemskortet

# A4 informationsblad

# En liten LocostSwedendekal

mm

Efter helgen så kommer vi att släppa Pg: nummret för inbetalningar !

Om alla med sin inbetalning skrev ner den info klubben behöver så skulle allt kanske lösa sig?

Vi som får alla inbetalnings kvitton måste även kunna läsa fri-text i meddelanderutan vid nätöverföring, eller ?

Det kanske bästa vore om vi kunde skapa en ny rubrik på förstasidan som vi kallar för tex "bli medlem i klubben" el ngt liknande.

Där kan vi klistra info ang:

# betalnings info

# Kontaktinfo

# Klubbinfo

# Medlemmar

mm

Och i så fall be Acke ta bort de tidigare inläggen som jag lagt in som kan missförstås.

Då kommer alla att hitta info på bara ett ställe !

Sedan har vi ytterligare ett litet problem:

Jag förstår att det är svårt att genomföra men,

Det vore verkligen bra om alla har sina riktiga namn på forumet i stället för nickname för administrationens skull ... men det kan vi ta upp senare...

Men jag vet att det skulle vara svårt att få till !

Kommer jag nu en 3:e gång att gå ut med att begära in uppgifter för att vi skall få ordning på alla som vill vara med så är jag rädd för att många kommer att tycka att jag är helt inkompetent som inte lyckades sköta detta på rätt sätt.... Jag vet inte...... Vågar jag? Vi har hela tiden använt oss av fel sätt. Det blir dubbelt arbete hela tiden.... Detta måste lösas under helgen ! :whip:

Det vore så enkelt att lägga detta i en tråd med alla uppgifter men det är många som inte vill lägga ut allt om sig själva på en öppen forumdel...

Jag har nu fått ett riktigt förenings program där vi kommer att lägga in alla medlemmar i med backup möjligheter osv.... Så detta kommer att lösa sig. Men som sagt ... uppgifterna måste samlas in först..

Kanske med en kontakt (mailformulär) på hemsidan där man fyller i all info och som jag eller kassören senare kan hämta posten ? Jag och Jonte har ett var sitt i dag. Ordförande och Webmaster.. Det kan gå att skapa en virtuell medlem som heter " Bli medlem". Skall kolla det med Jonte !

Det här blev så mycket att jag snart pratar i kull mig själv ! men men

Jag ber verkligen om uräckt om för mina misstag... :icon_oops: men det blir nog bättre med tiden!

Link to comment
Share on other sites

Nu ska vi se om vi kan lista ut allt du sa Tommy :D

En sida på nya hemsidan där nya medlemmar kan anmäla sig är lätt ordnat. En liten korrigering av kontaktmodulen i Mambon bara.

Frågan är bara vem som ska sköta medlemsregistreringen? Enklast med kassören tycker jag.

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Det vore verkligen bra om alla har sina riktiga namn på forumet i stället för nickname för administrationens skull ... men det kan vi ta upp senare...</span>

Det är mycket svårare att genomföra. Däremot kan vi ha som krav att man ska ha sitt namn i signaturen.

Sen tycker jag att vi ska ordna nya mejladresser till styrelsen så att dom inte är personliga.

T.ex att Ordförande har ordforande(snabela)locostsweden.se , kassören har kassor(snabela)locostsweden.se

Eftersom de posterna förmodligen kommer att cirkulera bland medlemmarna senare.

Link to comment
Share on other sites

Jepps, ändring av namn får isf jag göra manuellt, men att man har sitt namn tydligt i signaturen kan man nästan sätta som krav tycker jag.. :)

sedan hjälper jag givetvis till Tommy, men jag fattade nog inte riktigt hur du menade.. :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

Nu ska vi se om vi kan lista ut allt du sa Tommy    :D

En sida på nya hemsidan där nya medlemmar kan anmäla sig är lätt ordnat. En liten korrigering av kontaktmodulen i Mambon bara.

Frågan är bara vem som ska sköta medlemsregistreringen? Enklast med kassören tycker jag.

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Det vore verkligen bra om alla har sina riktiga namn på forumet i stället för nickname för administrationens skull ... men det kan vi ta upp senare...</span>

Det är mycket svårare att genomföra. Däremot kan vi ha som krav att man ska ha sitt namn i signaturen.

Sen tycker jag att vi ska ordna nya mejladresser till styrelsen så att dom inte är personliga.

T.ex att Ordförande har ordforande(snabela)locostsweden.se , kassören har kassor(snabela)locostsweden.se

Eftersom de posterna förmodligen kommer att cirkulera bland medlemmarna senare.

Bra Jonte ! :thumbup:

Denna gång skall jag fatta mig lite kort ! ;)

Detta röstar jag ja för !

En sida på nya hemsidan där nya medlemmar kan anmäla sig är lätt ordnat. En liten korrigering av kontaktmodulen i Mambon bara.

Frågan är bara vem som ska sköta medlemsregistreringen? Enklast med kassören tycker jag.

Kassör sa JA !

och

Sen tycker jag att vi ska ordna nya mejladresser till styrelsen så att dom inte är personliga.

T.ex att Ordförande har ordforande(snabela)locostsweden.se , kassören har kassor(snabela)locostsweden.se

Ditt sista förslag säger både ordförande och kassör JA till !

Link to comment
Share on other sites

Jag undrar bara varför man ska bilda en klubb med medlemsavgifter..det var bra som det var innan och eventuella rabatter hos leverantörer är inte knutna till att klubben har medlemsavgift,

Link to comment
Share on other sites

Jag undrar bara varför man ska bilda en klubb med medlemsavgifter..det var bra som det var innan och eventuella rabatter hos leverantörer är inte knutna till att klubben har medlemsavgift,

Du har delvis rätt !

Eventuella rabatter hos leverantörer är inte knutna till att klubben har medlemsavgift! Helt rätt !

Se medlemsavgiften som en liten förskottsbetalning inför lite olika aktiviteter som klubben kommer att ha varje år.

Vi får råd med en Hemsida som vi kan ta in lite pengar på.

En ny hemsida kommer också att locka till sig fler medlemmar än att bara nyttja forumet som ett fönster utåt.

Fler medlemmar gör att vi kommer att få ett större "publik" för det vi gör.... Det ena ger det andra sas.

Det är svårt att hitta något negativt med att vara en förening.... mer än att det är en j-vla massa arbete!

Att vara en klubb har många fördelar.

Vi gör detta för att det är ett intresse vi har, i alla fall jag!

Ta mässan som ett exempel, Där kunde vi få träffas och visa upp några av våra bilar som en förening !

Sedan är det mkt lättare att kunna hyra in oss och få lite tid på banor och flygfält så att vi får prova våra byggen... "lite mer racingkänsla" . Vi höjer vår status som förening. Visar att vi lagt ner lite jobb på att organisera oss.

Klubben måste även få in pengar för att kunna tex, köpa lite kepsar tröjor för att stärka sammanhållningen,

Det kan vara kul att visa vilken klubb eller förening man tillhör eller vill stödja!

Precis som att tala om att man håller på Modo eller Färjestad etc,

Det är svårt för mig att hitta något negativt i bildandet av vår förening , men det är klart .... det kanske är för att jag tycker detta är otroligt roligt, ! :D

Men som sagt... du har rätt du med !

Sedan får vi inte glömma att detta är helt frivilligt... Forumdelen kommer att vara öppen för alla, oavsett om man är medlem eller ej. Vi skall försöka få fart på det hela så att det skall löna sig att vara med!

Link to comment
Share on other sites

Jepps, ändring av namn får isf jag göra manuellt, men att man har sitt namn tydligt i signaturen kan man nästan sätta som krav tycker jag..  :)

Då så.... inte för att det tillför sådär kopiöst mycket då man inte heter Grishufvud eller liknande, men nu har iaf jag även skrivit ut efternamnet. Man vill ju hålla sig på god fot med ledningen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Montern till Jönköpingsmässan är betald !

Vill nu passa på och tacka vår sponsor som betalar vår monter!

Tack DALA7 av-74.gif :thumbup: :thumbup:

Nu är både monter och monterreklamen betald....

Nu kan vi nog se till att de bilar som ställer ut får en viss ersättning... mer om detta senare.

Link to comment
Share on other sites

Vill bara tala om att:

Ni som inte får era utskick före Jul kommer att få dom efter Nyårshelgen !

Vi tar nu lite Paus i Klubbarbetet under Jul och Nyårshelgen....

Vi återkommer 2005 med friska tag och förhoppningsvis inte allt för överhängande baksmälla!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Till er som som fått medlemskort men ännu inte satt in medlemsavgiften. Det vore bra om det är möjligt för er att skicka in den på PG Nr. 36 7442-1 så fort som möjligt :whip: :D , vi ligger mitt inne i planeringen för mässan och behöver pengar till inköp av produkter till vår försäljning. :D

Kassörn´

Link to comment
Share on other sites

Gå ut med ett PM till dom som inte har satt in pengarna. Det har ju hänt förut att pengar hamnar på villovägar. Så folk kanske har satt in pengar men dom har inte kommit fram.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

När det gäller de som inte vill vara med i klubben och nyttja våra förmåner under 2006

så skall Medlemskortet med bifogat kvitto återlämnas till klubben

Vet ni inte adressen så är det bara att skicka ett PM till mig!

Detta så att medlemsnummer kan återanvändas till nya kommande medlemmar under 2006!

Returnering av kort skall i så fall göras så fort som möjligt med tanke på att föreningens bokslut börjar närma sig!

En medlem under 2005 men inte under 2006 kommer inte att kunna nyttja sitt gamla kort utan klisterkvittot med

ny färg och årtal för 2006 som bevis för betald avgift. Nytt kvitto kommer att erhållas efter betald avgift för 2006.

Till er alla som kanske redan nu vill betala sin

medlemsavgift för 2006 kan göra det till: Locost Mk, PG Nr. 36 7442-1. (220 kr)

Märk talongen med nedanstående punkter:

# Namn

# Nick

# Medl, nr

# 2006

postgiroblankett_internet_pdf.pdf

Link to comment
Share on other sites

Du har Nr 36.... :D Hur gör vi med det här då Baalzamon du ska väl ha medlemskapet kvar 2006 då behöver du väl ett nytt kort eller??? :blink:

Eddy "Kasssör´n"

Jag då, vilket medlemsnummer har jag? Det verkar som om jag har slarvat bort medlemskortet  :(

Link to comment
Share on other sites

Du har Nr 36.... :D Hur gör vi med det här då Baalzamon du ska väl ha medlemskapet kvar 2006 då behöver du väl ett nytt kort eller??? :blink:

Eddy "Kasssör´n"

Nja, jag behöver nog inget kort. Jag har förmodligen ändå inte tänkt använda förmånerna, men jag vill ändå stödja Locost Sweden MK genom att vara medlem.

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte närmast på deet där med försäkringen, där kan det ju vara en del pengar att tjäna :) Men om du vill ha ett nytt kort i samband med nästa år så skickar jag ett till dig, inga problem på det sättet, tack i alla fall för ditt stöd :wub:

Eddy

Nja, jag behöver nog inget kort. Jag har förmodligen ändå inte tänkt använda förmånerna, men jag vill ändå stödja Locost Sweden MK genom att vara medlem.

Link to comment
Share on other sites

Pga, att vi nu har fått en sådan fin karta till vår hemsida ( Karta )

där vi kan hitta alla medlemmar, kommer här nu ett litet önskemål:

Om ni inte syns på kartan med en länk till forumets profilsida dvs, information

om er själva här på forumet så beror det på att ert (Nickname)

dvs ert inloggningsnamn till forumet inte finns eller stämmer överens med vad ni nu använder.

För att få detta att funka, skriv ett mail till : norkvist@telia.com

och uppge ert hela namn, medl, nr och nuvarande INLOGGNINGSNAMN till forumet

(ej lösenord eller inloggningsuppgifter till hemsidan) Var noga med gemener och versaler!

Försök att hålla era profiluppgifter uppdaterade så gott det går samt att ni som har ny

adress, Telefon ,e-mail eller liknande meddelar detta till vår kassör: eddy(a)locostsweden.se

Detta både för kartan och utskick av nya medlemskvitton vid årsskiftet.

Link to comment
Share on other sites

Pga, att vi nu har fått en sådan fin karta till vår hemsida ( Karta )

där vi kan hitta alla medlemmar, kommer här nu ett litet önskemål:

Om ni inte syns på kartan med en länk  till forumets profilsida dvs, information

om er själva här på forumet så beror det på att ert (Nickname)

dvs ert inloggningsnamn till forumet inte finns eller stämmer överens med vad ni nu använder.

Ska vi kunna klicka på siffran, så kommer det upp vilka det är som finns i just den staden??

En ska jag tänkte på, det var helvete vad många det finns i stockholmstrakten!! Roligt :)

Link to comment
Share on other sites

Ska vi kunna klicka på siffran, så kommer det upp vilka det är som finns i just den staden??

Siffran refererar till listan under delkartan, så man på ett ungefär ser vart medlemmen bor

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...