Jump to content

Racing


Rune Næss

Recommended Posts

Så er tiden kommet til oppsettet av kalenderen for 2005.

I arbeidet med å få klassen på opp å stå i Sverige så er det de Norske og Danske som har dratt lasset. Dette vil vi også prøve å få til i 2005, men aktivitetsnivået må legges ut i fra hvor mange Svenske biler vi kan regne med.

Så spørsmålet er hvor mange av dere kommer på banene i 2005?

Link to comment
Share on other sites

Ikke en som skal på banen?

Dette ser ikke bra ut for det videre livet til Svensk Locost Racing. Jeg syns det er utrolig at så mange engasjerer seg i Locost Sweden, men ingen ser behovet for å ha en egen racing serie å samle seg rundt. Jeg vet at SLC som arrangerer serien, jobber med et opplegg der de vil bruke en del av fredagene som åpne racing event. Det er en utrolig mulighet Locost Sweden har til å arrangere samlinger med banekjøringer på fredagen og utstilling på lørdag og søndag, samtidig som det er locost racing på banen.

Men da må noen av dere våkne og ikke overlate all kreativiteten til en entusiastisk Nordmann. Hadde jeg hatt et slikt Locost miljø her i Norge som dere har hos dere, skulle helgene våre inneholdt et par hundre Locoster på og utenfor banen.

Link to comment
Share on other sites

Det er gjort forandringer i reglementet som gjør at alle biler som er bygd etter tegningene og materialvalget i boken kan brukes, enten de er hjemmebygd eller fabriksbygd. De skal derimot være innenfor de oppsatte yttermål som er en total bredde på 1660mm og akselavstand på 2250 - 2350. De hjemmebygde skal ha vært gjennom første SFRO godkjenning i en tilpasset form. Og ellers oppfylle reglene.

Denne oppdateringen kommer på siden til uken.

Edited by Rune Næss
Link to comment
Share on other sites

Detta var goda nyheter :thumbup: Det öppnar många dörrar skulle jag tro. Har just kommit hem från mässan i Älvsjö (sportbilsmässan). Det gav mig och grabben många timmar under resan att planera för ett nytt bygge som skall anpassas för racing. Vi fick reda på i Dala7s monter att man har långt framskridna planer att bygga ett kit för racing. Goda nyheter eller hur? :wohow:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Ja nå kan dere se på det nye regelverket som er justert nettopp med tanke på tilpassning til de Svenske forholdene. Jeg håper virkelig at det nå er flere som vil jobbe med racing som mål, da dette innebærer store forandringer for Norge og Danmark for at det skal lykkes å få det i gang hos dere. I Finland er det også mye på gang, terminliste med fire løp og en plass mellom fem og ti biler er forventet ferdig.

Med andre ord så er det nå åpnet for mange av dere, så stå på.

Link to comment
Share on other sites

Ut i fra den deltagelsen som jeg vil anta at vi får med Svenske biler i år, så vil jeg foreslå at sesongen blir bestående av fire tellende lop i Svensk Mesterskap. I dette vil de tre rundene i Skandinavian Master inngå og en runde til i Sverige. Altså to helger i Sverige, en på Rudskogen i Norge og en på Djursland i Danmark. De to helgene i Sverige vil jeg prove å få Locost Sweden og SLC til å arrangere som et trackday/utstillings event i tillegg til selve racing lopene. Hvis interessen er stor nok så kan helt sikkert SLC også ha en egen Super Seven klasse i sitt tre timers lop på Lordagen.

Hvilke helger det blir må jeg se litt mer på i samarbeid med Fredrik i SLC, da jeg må samkjore alle fem terminlistene. Sverige, Norge, Danmark, Finland og Skandinavian Master.

At Locost Sweden nå matrialiserer seg som en medlemsklubb med eget styre gjør saken enklere å jobbe med. Forumet her er et meget bra samlingspunkt for alle locost intereserte, og et opplegg spunnet rundt racing serien som gjør at alle kan treffes et par ganger vil ta det hele et skritt lenger. Banekjøring, fremvisning av bilene, racing, klubbmøte og sosialt samvær vil være en helg som som sveiser alle på forumet bedre sammen og som ingen kan tillate seg å unnvære.

Så Tommy ta kontakt så skal vi i samarbeid med SLC få dette på plass.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...