Jump to content

Kinnekulle 2018 - Diskussion om att köra ihop med LCCS


Jari

Recommended Posts

Jag skulle vilja att alla som med på årets bankörning på Kinnekulle tar sig en liten funderare på upplägget vi hade på arrangemanget, alltså att vi körde ihop med Lotusklubben (LCCS).
- Är detta något vi vill göra om nästa år eller vill vi gå tilbaka till att köra själva?
- Ifall JA till köra ihop med LCCS igen, kan man förbättra på något sätt?
Jag vill att ni kommer med era ärliga synpunkter, bankörningarna är ändå något som alla skall känna sig bekväma med.

Alla ni andra som inte var med får givetvis komma med synpunkter också!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag körde med min haynes roadster för första gången på en bandag så har inte mkt att jämföra med. Hade dock väldigt trevligt! Jag körde i grupp C. Tyckte att killarna i lotus klubben var väldigt trevliga trots att jag var rädd att dom skulle se ner på oss locostare! Det var någon lotus bil som aldrig flytta på sig men jag tyckte det funka bra. Låg på 1.04 - 1.05 tider. Hur fort gick det i grupp B?

Min tjej körde i grupp D. Hon fick åka med en instruktör i hans lotus och dom var henne väldigt behjälpliga under hela dagen. Väldigt proffsigt!

Utan att veta mer hur det brukar vara tyckte jag det var jäkligt lyckat upplägg! Hade velat kört fler varv bara.

Ingen som lägger upp bilder?

/Martin

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Utan ha varit med och kört, så kommer här mina 2 cent:

Det finns ju klara fördelar med att köra med annan (närbesläktad) klubb. 

- kostnaden fördelas på båda klubbarna(eller alla klubbarnas medlemmar)

- motivationen för att ha ambulans, funktionärer, ledning osv är högre

- mer att titta på för besökare

- mer möjlighet att mäta sig med andra bilar

osv... såklart finns det nackdelar också, såsom mindre körtid. Men jag tyckte att det administrerades snyggt.

Själv är jag van vid ännu större evenemang och tycker att ju större det blir, desto bättre. Skall man bygga något på den här hobbyn, så får man ha lite folkmassa, annars dör det ut...

Link to comment
Share on other sites

Jag är helnöjd med upplägget av bandagen.

Helt klart tillräckligt med körtid.

Gänget som skötte flaggning och bogsering av bilar var suveräna, och snabba på att rycka ut till snurrade bilar.

Mitt förslag är att man kör öppen depå lite tidigare på dan, ca 14:00.

Jag röstar för att utveckla samarbetet med Lotusklubben.

 

Link to comment
Share on other sites

Jag har kört en hel del banträffar de senaste 10 åren med olika arrangörer och jag tyckte det här var en av de bättre. Inget unikt i upplägget men ordning och reda och bra flyt.

Körde i B-passet på 1,05-tider som bäst och tillhörde de snabbare där så det verkar inte ha varit någon direkt fartskillnad mot C-passet. Det var någon av de nyare Lotusarna som var långsam i kurvorna och sedan kom jag inte om på rakan då han hade typ tre gånger fler hästar men det var bara någon enstaka gång det hände. I övrigt var det bra samarbete och flera släppte förbi tydligt med blinkers även på andra ställen än rakan så jag tyckte det funkade jättebra.

Tycker det är smart att dela träff med annan klubb när man inte är så många deltagare och Lotus-klubben är ett bra val då det är bilar som prestandamässigt ligger nära Locost. Det hade varit betydligt sämre att dela med bilar med extrem effekt men dålig väghållning, det hade blivit mycket rörigare.

Jag utnyttjade varje körpass så med tom tank var jag nöjd vid 4-tiden och hoppade över open pit så jag tyckte körtiden var lagom.

Link to comment
Share on other sites

Jag tyckte att det var ett mycket bra samarbete och LCCS skötte det hela exemplariskt.  Enda smolken i glädjebägaren var väl isåfall att det tilläts passagerare endast efter lunch. Det framkom inte någon anledning till detta, men någon måste det väl finnas. Eftersom jag inte kör själv ser jag detta ur mitt eget perspektiv. Även funktionärs-teamet ska ha en stor eloge för sin insats. Jag ser gärna att vi har fler av dessa möten per år. Med fler samarbetande klubbar blir det inte så betungande. Vill även tacka alla deltagare i allmänhet och klubbens ansvariga i synnerhet för en riktigt trevlig helg.

 

Sköt om Er // Lilja

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej

Jag var med och körde på förmiddagen och fick 2 bra pass i A-gruppen. Jag håller på att köra in min bil och den är inte färdigmappad men jag har kört ganska många bankörningar med olika klubbar. Jag tycker att nivån på A gruppen var låg i förhållande till Locost klubbens vanliga Snabba grupp. Jag tycker att det hade räckt med 3 grupper inte 4 som de hade. Jag tycker att det var ganska mycket bilar, kanske för att de öppnade anmälan för alla mot slutet av anmälningarna och inte höll det till våra 2 klubbar. Jag tycke att de inhyrda funktionärerna var lyxigt och de gjorde ett bra jobb.

Jag ser gärna att vi kör med detta upplägg igen och som Peter är inne på i samarbete med fler klubbar vid andra tillfällen så vi får till fler bankörningar på året? Det finns ju både Opel, Ford, Honda och VW gti klubben som kör bana och är kul att köra med. Porsche klubben med men de skulle nog bara bli förbannade på att vi är snabbare än dem på de slingrigare banorna.

Annars är ju upplägget som vanligt furstligt och med grillkväll och samkväm och tid att samtala med likasinnade helt fantastiskt.  Tack alla som ordnar och fixar! Ni är grymma.

Nästa år skall jag åka ifrån Jari - ;o)

/Vedde

Link to comment
Share on other sites

9 minuter sedan, vedde sade:

Hej

Jag var med och körde på förmiddagen och fick 2 bra pass i A-gruppen. Jag håller på att köra in min bil och den är inte färdigmappad men jag har kört ganska många bankörningar med olika klubbar. Jag tycker att nivån på A gruppen var låg i förhållande till Locost klubbens vanliga Snabba grupp. Jag tycker att det hade räckt med 3 grupper inte 4 som de hade. Jag tycker att det var ganska mycket bilar, kanske för att de öppnade anmälan för alla mot slutet av anmälningarna och inte höll det till våra 2 klubbar. Jag tycke att de inhyrda funktionärerna var lyxigt och de gjorde ett bra jobb.

Jag ser gärna att vi kör med detta upplägg igen och som Peter är inne på i samarbete med fler klubbar vid andra tillfällen så vi får till fler bankörningar på året? Det finns ju både Opel, Ford, Honda och VW gti klubben som kör bana och är kul att köra med. Porsche klubben med men de skulle nog bara bli förbannade på att vi är snabbare än dem på de slingrigare banorna.

Annars är ju upplägget som vanligt furstligt och med grillkväll och samkväm och tid att samtala med likasinnade helt fantastiskt.  Tack alla som ordnar och fixar! Ni är grymma.

Nästa år skall jag åka ifrån Jari - ;o)

/Vedde

Du kan ju försöka! ;)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jag var inte med på Kinnekulle i år men däremot var jag med på Lotusklubbens bandag på Knutstorp i våras.

Det arrangemanget tyckte jag var kanon och ser gärna en inbjudan nästa år också!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...