Jump to content

Luftfilterbox, hur gör man egentligen(?)


Recommended Posts

Ok, jag har just nu ett "sportfilter" före Luftmassemätaren, det är väl inte så bra det eller? med tanke på att de är inoljade och att de släpper ifrån sig lite olja in i LMM??  eller spelar det ingen roll? jag har läst att det inte är så lyckat, ser coolt ut men inte hälsosamt för ex LMM(?)

jag har läst diverse om "cold air intake" mm också, enl vad jag läste nånstans så gör varje 10grader/cels i sänkning av insugs lufttemperatur ca 3% i effekt, så det vore ju bra å få in kall luft i insuget, som jag har det nu så sitter filtret uppe på en "het plats" precis intill "scuttle väggen"/torpedväggen där luften inte har nån chans att ventilera/cirkulera, lägger man handen på huven efter en åktur så är väl aluplåten kanske 50 grader cels, lufttemp bör ju vara nånstans i närheten av det

har funderat på att ta en originalbox/filter(för att slippa ifrån sportfilter joxet) från en standardbil samt anpassa på nåt sätt(typ vart får den plats) och att få matning till den via nåt "cold air intake" slangpaket, problemet är ju vart man ska placera själva luftintaget utan att det ser helt stört ut, samt även problemet med att få plats med själva slangdragning till luftfilter boxen, nån som har gjort en sånt här kall luft intag med framgång?

k.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...