Jump to content

Janne 007 Till Salu!!!


Recommended Posts

Jaa, då är det dags att gå vidare med nya projekt och ge någon annan chansen att äga och framförallt köra en underbar bil.

Denna Super Seven är byggd av mig med de material i ram och bärarmar som SFRO önskar, intyg finnes.

Motorn är en Pinto på ca: 2050cm2 den har en helrenoverad motor från https://www.jemengines.co.uk/ med större ventiler och portad topp, underdelen är borrad, ballanserad o.s.v.

Motorn andas in genom ett par äkta Weber 45:or och ut genom ett specialbyggt rostfritt avgassystem det sitter en elektroninsk tändning med anpassad kurva för tändningen.

Den går väldigt fint både på höga varv:burnout: och trots en FR33 kam har den en fin tomgång på 900 rpm.

Enligt Eric Lipski på JEM Engines bör den ge runt 170hk i detta skick går att få ut mer med vassare kam men då blir den kanske lite tråkig på tomgång :tongue: 

Det är Ford Sierra spindlar, bakaxel och vxl låda (typ 9) välbeprövad kombo som funkar fint.

Willwood frambromsar och Sierrans bak.

Ja det finns nästan hur mycket som helst att skriva om denna bil men istället lägger jag här en länk till min byggtråd här på detta eminenta forum,

Hur mycket tid o pengar jag lagt vill jag inte veta men jag har haft väldigt roligt hela tiden och då jag nu behöver platsen för att få plats för nästa projekt så det är dags för skillsmässa, SNYFT....

Så har du ett genuint intresse för denna underbara biltyp så har du nu chansen att bli ägare till det roligaste som finns att köra:banana: 

Pris: 140.000:- och jag är INTE intresserad av några byten fårutom mot kontanter....

Har du frågor så RING mig på 072-2268963 efter 07:30 och innan 21:00.

Med bästa hälsningar,   Janne

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...