Jump to content
john koskela

Intyg på bärarmar och ram Dax Rush

Recommended Posts

Har mitt Dags Rush Seven projekt så gott som färdigt för en första provtur(totalrenovering av ett engelskt bygge från 01). Ska dra bränslerör, sen blir det provtur. Har börjat forska lite i första SFRO bes. De vill ha intyg på material i bärarmar och ram, och det har jag inte. Vart får jag tag i intyg på detta? Både ram och bärarmar är köpta från DJ Sportscars i England, en firma som numera upphört. Någon som byggt ett sådant kit och som har intyg kvar? Materialet i ramen kan kollas med ett "förstörande" prov på en ursågad bit ur ramen, så det intyget är inte superviktigt, men bärarmarna vill jag ju inte förstöra.....så där känns ett intyg värdefullt. Tar gärna emot tips i ämnet. John

Kan inte hjälpa dig med intyg, däremot intresserad av projektet i sig. Det är alltså en importerad färdigbyggd bil som du renoverat?

Hej

Kolla med Autofab i Bjuv. De sålde Dax rush ett tag. Annars kan du kolla med andra som byggt rush i Sverige om de har sina intyg kvar. Finns ju ett flertal reggade i Sverige så det går nog att hitta!

Lycka till!

Kollade med Autofab, och de kunde tyvärr inte hjälpa mig. Skulle gärna vilja komma i kontakt med andra Rush byggare för att ev få ta del av intyg. Är de registrerade i något "speciellt" forum? Någon som vet om någon bil/ägare/reg nummer?

Kolla med Arne Nyman här på forumet (osäker på om han heter så här) som byggt/kör en svart rush R1. Tror han bor på Vargön. Han kanske kan hjälpa dig. Annars finns det några som byggt dax på forumet rejsa.nu, kolla in där!

17 timmar sedan, john koskela sade:

Kollade med Autofab, och de kunde tyvärr inte hjälpa mig. Skulle gärna vilja komma i kontakt med andra Rush byggare för att ev få ta del av intyg. Är de registrerade i något "speciellt" forum? Någon som vet om någon bil/ägare/reg nummer?

http://www.cobra.nu/html/dax_rush.html