Jump to content
Sign in to follow this  
PeerO

Weber så skall det inte se ut.

Recommended Posts

Tänkte att nu när jag hittat knappen för att förminska bilder så är det ju dags att samla lite information om vad man skall vara uppmärksam på om man överväger att använda begagnade Weber förgasare. Kan säkert appliceras på andra  förgasar fabrikat. Grundprincipen är ju samma.

Är det andra på forumet som har erfarenheter av att det inte fungerat och kommit fram till varför så lägg gärna till din information här  i tråden.

 

Köpte dessa för ca 10 år sedan, kunde inte mycket om weber då. De satt på en Volvo B230 som provkördes vintertid -12 grd. Gick som ett skott så jag tog förgasare och spm insuget med hem och monterade. Har varit hoss flera så kallade specialister för justering på rullar. Det byts munstycken och halsringar fram och tillbaka och kostar en massa pengar och ändå går det som skit.

Det skall det inte med Weber och Delorto  förgasare. Har man en annan mening så är det ju bara att gå på historisk racing och se hur dessa bilar går. 

Svår justerat ja, mycket mikkel blir det.

 

Men som sagt jag har hittat det största problemet på mina Weber. Någon tidigare ägare brukare har dragit ner ställskruvarna för bränsleblandningen så sätena buktar in i halsen och har spruckit i sätet.

fullsizeoutput_111.jpeg.ae32f9e27b25c0f7588360adbb733ff4.jpeg

fullsizeoutput_114.jpeg.cc59328c7f15206e07ee37246873a685.jpeg

Och då går det inte att justera med någon ordning. Utan avgas sidan ser ut så här. Detta är den värsta, 

IMG_0582.thumb.JPG.68374bc0f825d9a957079b2b52fe4c9f.JPGde andra tre ser bättre ut.

 

 

Hål till godo

Peer O

 

Sista ordet är inte sagt än om valet blir nya Weber/Fajs eller insprutning. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×