Jump to content

Siktvinkel positionsljus fram


janne85

Recommended Posts

Står ju i Sfro boken att det är 45° innåt/ 80° utåt eller tvärtom.

 

I mitt fall så sitter glödlampan för positionsljus i nederkant på reflektorn i strålkastaren,

 

måste man se själva glödlampan när positionsljuset är tänt eller räcker det att man ser överdelen av reflektorn där man ser att p-ljusen lyser?

 

 

Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Siktvinklarna gäller formellt sett till mitten av glaset för aktuell belysning. Se sist i inlägget.

Har man en kombinerad anordning (hel/halvljus med P-ljus till exempel) så är jag faktiskt inte säker på hur man mäter. Kanske finns en referenspunkt märkt på glaset?

Ska man vara helt säker skulle jag rekommendera att man placerar belysningen så att man tänker sig att referenspunkten är mitten av positionsljuslampan.

/Gustaf

Ur TSFS;
vinklar för geometrisk synbarhet: de vinklar som uppåt, nedåt och åt sidorna bestämmer den 4-sidiga pyramid inom vilken anordningens centrumpunkt på glaset (referenspunkten) ska vara helt synlig; vid fastställande av vinklar för geometrisk synbarhet ska eventuell sarg eller liknande som fanns på komponenten vid komponentgodkännandet inte medräknas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...