Jump to content

Photobucket 3rd party hosting -Fix


Sleiper

Recommended Posts

Som några kanske har märkt så är det lite bilder på forumet som blivit ersatt med den som jag bifogat i detta inlägg: (Bland annat många i min byggtråd :banghead:)

 

Eftersom jag är medlem på Tigersownersclub.co.uk så har jag fick jag ett tips därifrån om ett tillägg till chrome eller firefox som ska lura photobucket på något sätt så ska det gå att se bilderna ändå.

Jag postar länkarna till tilläggen:

Chrome: https://chrome.google.com/webstore/detail/photobucket-embed-fix/naolkcpnnlofnnghnmfegnfnflicjjgj?hl=en

Firefox: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/photobucket-embedded-fix/

Kan inte garantera att dessa är säker, så dom används på egen risk.

Det fungerar för mig iaf så jag hoppas någon får nytta av dom.

 

546259-photobucket-3rd-party-hosting-broken-image.jpg

Edited by Sleiper
rättat stavfel
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

17 timmar sedan, Pac sade:

Ja jag säger då det, stackars photobucket..:biggrin::biggrin::biggrin:

Hehe, ja det är synd om dom :wink:

17 timmar sedan, kengren sade:

Hej Nicklas

La till tillägget till chrome och då fungerar det - Tack

Varsego Kenneth!

 

14 timmar sedan, Jocke4U sade:

Ja, har sett samma bild på andra ställen. De gräver sin egen grav :tongue:

Men tack för tipset @Sleiper

Ja dom gör nog det!

Jag kommer leta mig andra alternativ nu och borde väl flytta alla bilder från photobucket till någon annan sajt, dock många bilder!  Jag kanske tar tag i det i vinter...

Glad att kunna bidra :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En forums/klubb  fråga på detta  :-)  

 

# Hur mycket plats har vi just nu på vår egen server för bilder, kan vi bli oberoende på att tjänster lägger ner / flyttar 

# Kan vi se till att vi automagiskt krymper bilder så platsen blir "rimlig"  och ladda upp mer filer

# En av rejsas stora styrkor är att det går att följa trådar där minst 10 år tillbaka utan att bilderna försvinner ( ofta så ) , borde inte detta forat vilja ha det så oxå 

 

 

Link to comment
Share on other sites

21 timmar sedan, Jocke4U sade:

Ja, har sett samma bild på andra ställen. De gräver sin egen grav :tongue:

Men tack för tipset @Sleiper

var det inte något annat stort  bild ställe , Angellfire???  som gjorde liknande för ca 5 år sedan och tappa 80% av kunderna på 1 år och konka snabbare än man kan säga INTE FATTA marknden . 

Traskar ju fortfarande in i brutna länkar i gamla bil trådar 

Link to comment
Share on other sites

On 2017-09-20 at 14:14, LUPUS sade:

En forums/klubb  fråga på detta  :-)  

 

# Hur mycket plats har vi just nu på vår egen server för bilder, kan vi bli oberoende på att tjänster lägger ner / flyttar 

# Kan vi se till att vi automagiskt krymper bilder så platsen blir "rimlig"  och ladda upp mer filer

# En av rejsas stora styrkor är att det går att följa trådar där minst 10 år tillbaka utan att bilderna försvinner ( ofta så ) , borde inte detta forat vilja ha det så oxå 

Vi får kolla på detta, tack för pushen @LUPUS .

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har kollat utrymmet och 3-dubblat för betalande medlemmar från 100 MB till 300 MB.

Generellt lägger jag personligen hellre bilder på platser där jag har kontroll. 

Google Photos funkar väldigt smidigt med forumet-  https://photos.google.com/login 

Andra tjänster men funkar inte så bra med just forumet men mycket annat :)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...