Jump to content

Spartan 2 B-lambda


postmanpat

Recommended Posts

Hej

Håller på att färdigställa styrningen av motorn Zetec Blacktop, MS2extra box. Kollar värden innan inkoppling mot styrboxen. Det är två värden som inte stämmer. Som bredbandssensor används Spartan2, enl. MS skall jag ha 5.0V vid mätstället, men jag har 6.6V. Alla ledningar kopplade enl. MS och Spartan, ExtraEFI säger att har jag över 5.0V har jag problem. Jag hittar ingen info om jag löser problemet. Andra felet är att jag får inga värden från temperaturgivaren. All hjälp mottages tacksamt.

/bengt

Link to comment
Share on other sites

Antagligen var det så. Enligt manualerna så skall bara kontaktdonet anslutas till strömmatning och tester görs mot olika stift i kontakten. Jag fick fel värden på lambdan och på TPS. Efter många mejl till/från ExtraEfi så kom då förslaget att tvärtemot vad som skrivs - koppla kontakten till styrboxen och spänning på. Hu det bar emot... men jag fick i alla fall 5v ut på lambdan och på TPS. ExtraEfi säger att styrboxen endast skickar ut 5v. När jag fick rätta värden så var jorden med in i boxen, innan mättes det mot sensorjord. Snart är det dags för start och jag hoppas att inget "sket" sig med boxen.

/bengt

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...