Jump to content

Super V8


Recommended Posts

Hej, pga av annat ( dyrt ) projekt är bägge bilarna till salu. se trådar. Är byggare, är klart enligt mig själv, när jag ser hur det blev.

 

31:an besiktad och registerad, ej färdigmappad. Setup för +300 hkr 800 kg, finns extra motor Atec byggd. 

Super V8 : byggbesiktad, stort sett färdig. Lite Megasquirt sen går den...

 

Mvh Pär

Link to comment
Share on other sites

Hej, Jespervejby. Den är i skick som i senaste byggbilderna i tråden. Inte mycket kvar. Priset är i stort sett vad delarna kostat. Ska summera, återkommer. 

Mvh Pär 

Link to comment
Share on other sites

Hej Per.

för mig som är novis inom bilbyggeri, vad menar du med "nästan klar"? Finns det möjlighet att du kan lista ner det som skall göras för att kunna använda den? Hur långt har du kommit i besiktningar och så?

 

/Jesper

 

Link to comment
Share on other sites

Bra fråga. Köket är snart klart, solcellsparken likaså, nu är det bara gymmet och relaxen kvar. Snickrar f.n. på bastun. Skulle tippa på september. 

Mvh Pär 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...

Hej, då jag blivit elektrisk är Super V8:an till salu.  Den är startad men inte mappad, hoppar i och ur kranking ???

Utväxlingen /vinkeln på kopplingspedalen bör ändras om man inte är väldigt benstark.  Skärmar slipas, lackas och sättas på plats. Flytta ut bakljus ev dubbla för att komma inom maxmått. Växelspaken fixas samt en oljesticka. Sen så.....

Mvh Pär 

Link to comment
Share on other sites

  • steel changed the title to Super V8

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...