Jump to content

Hur tolkar ni det här? Nya besiktningsregler 2018


Recommended Posts

Hej !

Läste du det som fanns på länken för amatörbyggt fordon ? Tycker det ser rätt likt dagens sätt, skillnaden är att det verkar vara två organisationer som kan skriva ut intyg. SFRO och TESTA.  

Link to comment
Share on other sites

 Jag gissar att de handlar om  tids typiska gamla bilar byggda med gamla delar. 

låt oss säga T-Ford helt orginal stil men med ny ram 

 

men jag gissar bara 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Står ju inget i texten om att det måste vara nån replika av nåt, visst vore det gött att slippa årlig besiktning. Undrar vad som gäller för ökning av effekt normalt så godkänner ju tillverkaren ökad effekt. Kan man göra det själv sen.

Skickat från min Moto G (4) via Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har pratat med SFRO angående våra bilar och dom håller på med TS med förtydligande av något slag som kan få till följd att våra bilar också kan bli besiktningsbefriade MEN det finns inget förtydligande/klargörande än enligt SFRO.

Hur det än går så kommer dom reglerna för bygge av amatörbyggt fordon fortfarande gälla framöver, är ju endast besförfarandet som kan komma ändras...hoppas vi på i alla fall :banana:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu blev man ju lite sugen på att skaffa ett simpelt veteranfordon för permanent stationering i sommarstugan (långt bort från bilprovningar). En gammal beach buggy vore väl optimalt för att åka och köpa och bada och köpa glass? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...