Jump to content

Rattstångsinfästning


Recommended Posts

Sitter och ritar på infästningen av min rattstång, undrar lite om ni andra har någon finurlig lösning på det hela?
Alternativet ni ser i bilden känns lite olustigt i samband med en krock.
Lite meningslöst med en kolapsande rattstång när infästningen istället kommer komma som ett spjut...:unsure:
Kan ju vinkla ut dom i hörnena av ramen, men då kommer dom fortfarande sticka iväg emot kroppen med ändarna först.

 

Skärmklipp 2017-05-05 16.15.10.png

Link to comment
Share on other sites

Så länge du inte "spetsats" av rattstången är det inga problem. Desto mer som kan desformeras vid en eventuell krock är bra. Dessa bilar är nog inte speciellt "krockvänliga". Vi skall nog vara glada så länge det finns några som ser till våra liv efter en eventuellt krock.

 

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle säga att profilerna som går rakt framåt förmodligen är överflödiga, ofta kan man göra en infästning "rakt ned" istället som inte blir lika aggressiv.

De flesta originalrattstänger har också en infästning som kan glida framåt i bilen om man trycks mot ratten, det brukar vara bra att försöka få till något liknande om det går.

Gustaf

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Får nog kika på något liknande. Hade underlättat om infästningen på min rattstång var på undersidan. Men får bocka någon plåt över med avlånga spår i som är öppna mot fronten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...