Jump to content

Saab 9-3 gt17 turboaggregat


Jonas

Recommended Posts

Hej!

Någon som har en GT1752 som ligger och skräpar?
Behöver egentligen inte vara användbar, tänkte använda den som "mock up" till min hundkoja. Blir det bra så får köpa en ny/lågmilare.

                 /Jonas

Link to comment
Share on other sites

TD04-15t skulle säkert fungera också.

TD04-15t verkar ersätt GT17 rakt av, eller? (Jag är ingen SAAB kännare)

Jag är ute efter något mindre och modernare än den TB03 som jag har nu.

 

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, svinto sade:

Jag har en gt17 som är riktigt trasig om du vill ha.

Tack!

Vi bor inte direkt nästgårds :-) , Kan du skicka den? (Om inte frakten blir löjligt dyr...)

Link to comment
Share on other sites

Gt 17 är billig  ( till och med ny på GIK)   men  jag antar att frågan är vilken motor/prestanda den skall generera.  

För mitshubishi turbon är bättrre om du skall trycka på lite ( dock dyrare)

Har nog oxå några total skrotade ligger men lika illa med frakten från denna metropol ( för övrigt brukar man länmna in en trasig på GIK för en ny renoverad)

Link to comment
Share on other sites

Ska sitta på en BMC A-serie motor (med växellådan i sumpen) som konstruerades på 50-talet, så det är inte frågan om några höga effekter/högt laddtryck :-)

Jag kör med max 1bar och 138hk med TB03an som jag har och är inte ute efter mer, dock skulle jag vilja få lite jämnare effektkurva istället för ketchupeffekten jag har idag.

Hållbarheten på gt17 är jag inte så orolig för eftersom det är en entusiastbil som går ett par 100mil/år.

 

Link to comment
Share on other sites

Hmm min rasade.. efter bara 11000 mil i min 95 vector-09  snällt körd,helt original, täta oljebyten varje1000 mil och bra olja alltid upp till max...och nära på aldrig släp.. skitgrejer..

Från en dag till annan stort moln.. fast den åkte ju till tilbaka till Gik och en helt ny original åkte på plats...  funderade på att behålla, men impellern var mycket mindre ... helt rund i kanterna.. skit turbo men då saaben e en enkel brukis, så får den väl duga till nästa byte......

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...