Jump to content

Beräkna bärarmar


Tomas

Recommended Posts

Jag använde det när jag dimensionerade hjulupphängningen. Fenomenalt program! Svårt att se att "kommersiella" programvaror är bättre för våra behov. Rekommenderas!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej !

Jag är ingen expert på CASIM lika bra att säga det direkt, men programmet sysslar mest med att räkna på hur dina hjul kommer att röra sig med olika infästningspunkter i chassiet i höjdled, programmet räknar också ut hur långt det ska vara mellan ledpunkterna i dina A-armar inget annat, resten av design/dimensioneringen får du göra själv. Tror att det rekommenderas diam 25 godstjocklek 3 och ett material som är av lite bättre klass och 20 % brott-töjning. Själv håller jag på med att bestämma resten av designen och rör kommer jag ev att köpa från www.stalbutik.se.  Dom håller som bäst på att tillverka mina fourlink-stag kompletta. Det är det första jag köper av dom men är det bra gjort så kan det säker bli fler grejer. Vad gäller A-armarna fram så blir det nog den traditionella camber justeringen och en kontima spindelled till mina 140 spindlar. Caster justeringen är fortfarande lite oklar gillar inte brickshims när jag ska köra med vanliga gummibussningar. Jag vill ha ett flyttbart fäste istället för övre armen.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...