Jump to content

Hjulvinklar, Ackerman


Recommended Posts

Vill kolla med expertisen om jag får medhåll på mina teorier eller om jag missuppfattat allt...

Om jag flyttar över alla hjulgeometrier från en befintlig bil bör ju en sjua få de egenskaperna donatorn haft med de skillnader som en lägre vikt och sänkt motor eventuellt ger. Sjuan är ju tänkt att köras lite mer inspirerat än en "normal" bil vilket då gör att man skulle titta lite på slipvinklar? Om jag nu kortar hjulbasen (tror mina 272cm orginalhjulbas ger en konstigt lång sjua...) några decimeter så blir ju Ackerman bakom bakhjulslinjen? Lägger man nu till slipvinkeln så åker Ackerman fram igen? Å, alla blir glada.... eller???

Var detta för enkelt för att fungera i verkligheten, och/eller har jag fått allt om bakfoten??

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...