Jump to content

locost R1


Robin

Recommended Posts

Hallå

Ny här på forumet men jag håller på att bygga en haynes/locost med R1 motor.

projektet startade 13 oktober 2015 då jag gick i nervösa tankar över att bli far så behövde något att koppla bort tankarna med.

slänger upp lite bilder på bygget

 

 

 

 

IMG_2243.jpg

IMG_2247.jpg

IMG_2248.jpg

Edited by Robin
fel bildformat
Link to comment
Share on other sites

Snyggt! Har du köpt plåtbitarna någonstans eller snidat själv? Jag bygger också, i snigeltempo, enlighet haynes-boken. Började med en saab-drivlina men kom på andra tankar längs vägen och nu kör jag med en Honda Fireblade motor istället. Dock finner jag aldrig tid nog att uppdatera min egen tråd.. vilket i och för sig kan bero på att jag lägger all den tiden på att läsa andras trådar :)

 

Link to comment
Share on other sites

har skurit ut plåt bitarna i en skärmaskin vi har på jobbet. trevligt jag har alltid varit en firebird kille har haft några såna. den senaste jag hade va med turbo det va en trevlig maskin:) vad har du köpt för motor? min bil är färdigbyggd så nu har jag tid att göra tråden jag jobbar på det hållet:)

dock har jag gjort bort mig med bilderna då jag inte kan lägga upp mer. skulle få ner formatet på bilderna någon som har ett bra förslag ur man gör?

 

Link to comment
Share on other sites

Det är en 929 -00 som suttit i en (annan) sjua en gång innan. Den har modifierat tråg så att den kan hissas ner några extra cm i ramen. Vad hade du för styrsystem vid turbqokonverteringen? Min tanke är att turbokonvertera sedan när bilen är klar. 

Förr när jag körde windows så använde jag något i den här stilen för att enkelt reducera storleken på bilderna, http://www.bricelam.net/ImageResizer/. Har inte testat denna, så var uppmärksam! Kanske finns andra bättre...

Link to comment
Share on other sites

okey ja det är en trevlig maskin=) jag hade en  900 med förgasare så hade ett kkk24 aggregat från volvo s60r lite grövre toppackning sen trycksatta förgasare vid 1kg gav den 282hk i motorn och 263hk på hjulet, va lite av en självmordsmaskin=)

Link to comment
Share on other sites

ett dopp i färg hinken. ram och alla lösa delar är pulverlackat med först en zinkgrund sen svart glans 60. plåtar och övriga delar har jag lackat i sportbilsröd blandning mellan ferrari/ducati

IMG_2972.jpg

IMG_3017.jpg

IMG_3052.jpg

IMG_3093.jpg

Link to comment
Share on other sites

lite bilder ifrån ihop montering och hur den står idag och skäms i väntan på att komma upp i bromsbänken så motorn kan justeras in redigt.

har mängder med mer bilder så är det något ni skulle vilja ha bild på är det bara att fråga.

Ska börja bygga på en ny seven på söndag så kommer starta en ny tråd och lägga upp bilder under byggets gång.

IMG_3112.jpg

IMG_3118.jpg

IMG_3126.jpg

IMG_3148.jpg

IMG_3165.jpg

IMG_3178.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

tackar

det stämmer bra, dock blev jag far i mitten av bygget och det drog ner takten en aning. men jag är nöjd 66tusen har bilen kostat då är allt nytt förutom motor och bakaxel.

körupplevelsen man får med hojmotor och lätt bil är helt underbar, ska se om det går att ladda upp en film på full attack

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...