Jump to content

Westfield Megabusa


Micke g

Recommended Posts

Seven nykomling.

Efter att letat Seven länge så har jag änligen hittat en,var inne på att bygga själv men insåg att tiden inte skulle räcka till.

Bilen blev klar 2009 och har i nuläget rullat 220 mil.

post-5113-0-01677700-1478085612_thumb.jpg

post-5113-0-04867000-1478086753_thumb.jpg

post-5113-0-04824200-1478086921_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kul med en till 7:a i Västerås. Jag såg dej brumma runt förra helgen :racesmile:

Som nybliven seven ägare var man bara tvungen att prova bilen innan vinteride.

Jag har inte sätt någon seven i stan,finns det många i Västerås eller?

Vad har du för bil,gärna bilder.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

220 mil på 7 år.. Då var det ju på tiden att någon tar ut den på vägarna! Fin bil med rätt innehåll. Jag gillar BEC mer och mer efter en provkörning i höstas..

Vad har du tänkt dig inför 2017? Köra mycket hoppas vi förstås. Vad siktar du på? Finns det intresse för bankörning (ar) , kanske utforska den skrämmande världen på framsidan av Operan och vägarna bortom glasskiosken? 

Min Saab 7a har gått 1100+ mil sedan 2014 när den blev körklar. Förutom en massa gatkörning har den fått slita gummi på Kinnekulle och Gelleråsen i Sverige, på Botniaring och Kemora i Finland och njutit några dagar av finåka i Norge, samt en hel del bus och nödvändigt onödiga omvägar. Jag har kört ca 900 mil och sonen har övningskört och sedan ett år även fått köra med eget körkort ett par hundra mil. Så vitt jag vet har jag, förutom på bandagar, bara bara sett ynka tre stycken irl på gatan. (troligen) Belo´s i Grängesberg i somras, Stefans (Hovsta360) Blackbird Caterham plus en Dala 7a med Audi v6 från Örebro som var min första provkörning.. Hoppas få se din i sitt rätta element,vare sig det är på någon bana eller bara ute på tur för nöjets skull.

Det finns ju ett gäng 7or inom en timmes radie från Västerås och det vore kul med lite mer aktivitet även häromkring och öst-norröver. 

/Christer J

 

Link to comment
Share on other sites

On 2016-11-24 at 04:27, Christer J sade:

220 mil på 7 år.. Då var det ju på tiden att någon tar ut den på vägarna! Fin bil med rätt innehåll. Jag gillar BEC mer och mer efter en provkörning i höstas..

Vad har du tänkt dig inför 2017? Köra mycket hoppas vi förstås. Vad siktar du på? Finns det intresse för bankörning (ar) , kanske utforska den skrämmande världen på framsidan av Operan och vägarna bortom glasskiosken? 

Min Saab 7a har gått 1100+ mil sedan 2014 när den blev körklar. Förutom en massa gatkörning har den fått slita gummi på Kinnekulle och Gelleråsen i Sverige, på Botniaring och Kemora i Finland och njutit några dagar av finåka i Norge, samt en hel del bus och nödvändigt onödiga omvägar. Jag har kört ca 900 mil och sonen har övningskört och sedan ett år även fått köra med eget körkort ett par hundra mil. Så vitt jag vet har jag, förutom på bandagar, bara bara sett ynka tre stycken irl på gatan. (troligen) Belo´s i Grängesberg i somras, Stefans (Hovsta360) Blackbird Caterham plus en Dala 7a med Audi v6 från Örebro som var min första provkörning.. Hoppas få se din i sitt rätta element,vare sig det är på någon bana eller bara ute på tur för nöjets skull.

Det finns ju ett gäng 7or inom en timmes radie från Västerås och det vore kul med lite mer aktivitet även häromkring och öst-norröver. 

/Christer J

 

Bec är fruktansvärt rolig att köra,planen för 2017 är att köra gata,men det vore roligt att komma iväg på någon bankörning (har aldrig kört bana).

Vinterprojekten blir att finjustera bitarna,och gå igenom samtliga bultförband.

Ska bli intressant att få köra sommartid,han med 20 mil när det var sjukligt kallt i Västerås.

Link to comment
Share on other sites

Det blir säker en bra sommar. Jag hade inte heller kört bana innan och har nu loggat 9 bandagar i sverige och Finland. Det du ska ha med i planerna om du ska åka bana är torrsump. Det blir helt andra krafter på bama än på gatan. Det kostar en del men förmodligen mindre än ett haveri. Det finns megabusor att kolla på och säkert en del tips om vad som funkar bäst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...