Jump to content

Krokig drivaxel i stel bakaxel


bexander

Recommended Posts

Jag har inte ens startat mitt bygge av ramen innan första motgången. Upptäckte igår att ena drivaxel i min bakaxeln är krokig... antagligen någon som sladdat emot något i axelns tidigare liv då den är krokig precis vid hjulnavet. Bakaxel från 4WD Toyota Tercel.


Går det att rikta eller bör jag låta bli? Om det går, vart kan jag vända mig för att få jobbet gjort? Gärna i Göteborg med omnejd. Jag har nog inte verktyg för att göra det själv.


Går att köpa ny drivaxel från Japan men kostar mer än jag betalat för axeln... Att hitta en ny bagagnad axel är inte heller det lättaste...


Kanske är ett tecken på att jag skall börja om med en dedion eller kanske IRS...



Link to comment
Share on other sites

Passar dessa? http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR1.TRC0.A0.H0.XToyota+Tercel+4WD+shaft.TRS0&_nkw=Toyota+Tercel+4WD+shaft&_sacat=0- frakten blir inte dyrare än att skicka ett paket i sverige, du behöver inte betala moms på grejorna. Jag har köpt mycket på ebay.co.uk. Oftast snabba leveranser också

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag får nog lägga ut en blänkare på Toyotacluben.

Jag tror axeln passar men totalpriset överstiger det jag vill betala just nu men helt klart ett alternativ.

Jag undrar fortfarande om det kan gå att rikta axeln eller om det är något som skall undvikas?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...