Jump to content

Liten kylare till Seven


Power21

Recommended Posts

Söker en liten kylare till min Seven. Hört att det fanns små på klenaste Polon mm. Bygget är av "normal" storlek med lilla noskonen. Kan ta något mått om det hjälper, annars bygger jag och modifierar efter kylaren.

Mvh Anton

Gävle

O738-49.87'64

Link to comment
Share on other sites

Med facit i hand så skulle jag inte ha köpt så mycket på olika bilskrotar - det blir ine billigare. Snålheten bedrar. När det gäller kylare så köpte jag en Mercedes-kylare på skroten - den var inte tätt. Köpte en ny Mercedeskylare till lite högre pris - perfekt - har aldrig haft några problem med den

Edited by kengren
Link to comment
Share on other sites

Med facit i hand så skulle jag inte ha köpt så mycket på olika bilskrotar - det blir ine billigare. Snålheten bedrar.

Kloka ord.

Kylare, slangar, bränslesystem, .... kommer du att vilja ha lång livslängd på och nya delar är inte dyrare än att leta på skroten.

Polokylet säljs som "lättvikts- & race-kyl" av de engelska kitcar firmorna. Jag hade polokyl på en TIger supercat med 2.1L Pinto. Det var bomstabilt, inga tendenser till överhettning. Inte ens i kön in till Tjolöholm i 30 gradig värme.

Link to comment
Share on other sites

Polokylaren har jag på min MK. Köpte den ny på skruvat.se när de hade nån kampanj där.

Finns i Sätra i Gävle. Du är välkommen förbi på garagebesök om du vill kika och måtta.

Det ända som är lite synd med den är att nedre anslutningen går rakt bakåt. Det är lite tight att få plats med slang/rör mellan kylare och ramrör men det går. Jag har en mindre snygg 90-gradersböj av silikonslang där idag. Det funkar men ska göras om så småningom så det blir lite snyggare och få lite färre skarvar.

Annars såg jag nyligen några på det engelska forumet som kör med en clio-kylare som har en vinklad nedre anslutning. Försöker slänga in en bild på denna.

post-3757-0-96827700-1473067603_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Får verkligen tacka för alla tips och visdomsord. "stuff" det vore verkligen kul att kika förbi. Du är självklart även välkommen hem till mig i Hedesunda. Har en del projekt på gång just nu, finns mycket bilder på instagram @oestlund91

Mvh Anton

Link to comment
Share on other sites

Polokylaren har jag på min MK. Köpte den ny på skruvat.se när de hade nån kampanj där.

Finns i Sätra i Gävle. Du är välkommen förbi på garagebesök om du vill kika och måtta.

Det ända som är lite synd med den är att nedre anslutningen går rakt bakåt. Det är lite tight att få plats med slang/rör mellan kylare och ramrör men det går. Jag har en mindre snygg 90-gradersböj av silikonslang där idag. Det funkar men ska göras om så småningom så det blir lite snyggare och få lite färre skarvar.

Annars såg jag nyligen några på det engelska forumet som kör med en clio-kylare som har en vinklad nedre anslutning. Försöker slänga in en bild på denna.

attachicon.gifClio kylare med vinklad anslutning.jpg

Retroford har en slang som gå förbi ramröret . Fungerade bra på min gamla Mk och det fungerar bra på min Westfield nu .

http://www.retro-ford.co.uk/shop/content/zetec-silicone-hose-radiator-water-manifold-blue-rf3-bl

post-1237-0-20527400-1473103543_thumb.jpg

Edited by sorin
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...