Jump to content

Föreläsning och support i samband med bandagen på Kinnekulle


mbx

Recommended Posts

Jag har varit i kontakt med Jonny Thomsen, som de senaste två åren varit med på våra KInnekulle dagar och föreläst samt hjälpt till med chassiutvärderingar.

Finns intresse så kommer han även i år och hjälper till.


Så frågan är om det finns önskemål kring något område som rör våra byggen som Jonny skulle kunna lära och hjälpa oss?

  • chassieinställning
  • hjulinställning
  • spårval och körteknik
  • provköra bilar och komma med tips på inställningar

Kom med förslag


/Mikael

Link to comment
Share on other sites

jonny är mkt duktig på detta med chassieinställning men han har för vana att mest prata

chassie inställningar för "bana" och kanske inte så mkt gat inställning ,vilket dom flesta som kör på kullen skulle ha nytta av.

inställlningar på bana och gata är 2 helt olika saker ,vilket kanske många oerfarna inte känner till.

Det kan han säkert göra om man frågar honom.

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Hur man ställer / kontollerar hjulinställning med hjälp av snöre (eller annan "Locost" utrustning) är jag oxå intresserad av!

Tycker att alla förslag ovan är intressanta för en novis som mig själv :-)

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker helt klart att han kan provköra bilar och komma med tips för de som så önskar. Han är väldigt snabb på att att skapa sig en uppfattning av vad som kan vara värt att prova i form av chassiejusteringar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...