Jump to content

Provkörning innan besiktningar, moment 22


Recommended Posts

Vid SFRO2 besiktningen och registreringsbesiktning ska bilen vara fullt körduglig med justerade/provade bromsar, hjulinställningar/återstyrning osv...

Men man kan inte på ett lagligt sätt provköra bilen innan dessa (om man inte mot förmodan har ett inhägnat område, tillräckligt stort).

Eller har jag missat något!?

Link to comment
Share on other sites

Det är ett problem och man får inte köra på allmän väg innan besiktning, tror knappast att provkörning pga rep el liknande ursäkter duger..

Jag testade bromsar lite på vägen utanför vid några tillfällen, se till att bilen inte drar och att framhjulen låser först. Finns säkert lite möjlighet vid SFRO2 att justera bromsvåg. Industriområden är populära,

Link to comment
Share on other sites

Vid SFRO2 besiktningen och registreringsbesiktning ska bilen vara fullt körduglig med justerade/provade bromsar, hjulinställningar/återstyrning osv...

Men man kan inte på ett lagligt sätt provköra bilen innan dessa (om man inte mot förmodan har ett inhägnat område, tillräckligt stort).

Eller har jag missat något!?

Undersök om det finns ett industri-område där du kan prova bilen. På helger brukar dessa vara helt öde och tomma.

Eller om det finns ett gammalt nerlagt flygfält någonstans.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...