Jump to content

Westfield Megabusa såld


Recommended Posts

Westfield Megabusa

En av Sveriges väldigt få Megabusor (3st ?) säljes, perfekt för dig som vill vinna i Roadsport A eller bara bli snabbast runt korvkiosken. Roligare än så här blir det knappast !
Bilen är gatlegal men obesiktigad för tillfället, står på bilmuseum. Men besiktigas mer än gärna innan försäljning.


Motor:
Hayabusa motor med torrsumpsystem (Pace Products + Westfield)
Flatshifter med fullgasväxling och mellangas vid nerväxling . Kolfiber luftbox. TRE monterad.
Setrab oljekylare. ”Riktiga” slangar till olja och bränsle.
Westfield backväxel

Framvagn:
Siltech Billett spindlar. Siltech widetrack bärarmar (ovala rör) + extra uppsättning Siltech Widetrack (runda rör). Extra par övre bärarmar för banåkning (mer camber). Siltech krängningshämmare (steglöst justerbar) Steglös justering av Camber. Finns även original bärarmar. Raceleda 4-kolvsok och aluminium nav. R500 Kolfiberskärmar + original.
Kort styrväxel (Quaife)

Bakvagn:
Westfield aluminium spindlar. Siltech krängningshämmare (steglöst justerbar). Sierra bromsok. Scorpio bakaxelklump med Quaife ATB diff (livstidgaranti) 3,36 utv.


Fjädring:
2-vägs justerbara Protech coilovers
och en uppsättning 1-Vägs justerbara + massa olika fjädrar.

Fälgar:
8st 3-delade splitfälgar + 4st Braid fälgar.

Inredning:
Tillett B4 Kolfiberstolar. Stack (med div funktioner inbyggda) och Racetech instrument. Löstagbar Moccaratt
Stereo, knappast
J

Filmer finns på Youtube, Sök på Megabusa Kinnekulle eller Megabusa Motorjournalen.

Pris 250K

För mer info, ring eller maila. info snabel a libell.nu eller titta i min biltråd på rejsa.

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=22444

Libell
070-630 21 75

post-732-0-07235000-1459080765_thumb.jpg

post-732-0-65460800-1459080775_thumb.jpg

post-732-0-09460000-1459080787_thumb.jpg

post-732-0-98392100-1459080800_thumb.jpg

post-732-0-88168300-1459080812_thumb.jpg

post-732-0-45695800-1459080828_thumb.jpg

Edited by Libell
Link to comment
Share on other sites

Hej Vedde

Ja det är med vemod jag sätter in annonsen, skrev den för flera månader sedan, men har inte förmått mig att trycka på knappen förrän nu.

Det är nacken som säger ifrån, försökte åka lite för 2 år sedan, men det gick inte :image018: . Så jag hoppas att det är någon annan som kan få ha lite kul med den istället :racesmile:

Såg att du bygger vidare :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...