Jump to content

Remdragning Zetec


postmanpat

Recommended Posts

Hur har ni dragit multiremmen på en Zetec "Blacktop" 99:a för att få vattenpumpen att fungera? Har ni monterat någon extra rulle för att få allt rätt? Gärna en skiss eller foto. Glad Påsk på er alla.

/bengt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kär rulle har många namn: Kedjerulle, spännrulle, multiremhjul, löprulle osv. Finns nog hos alla reservdelsförsäljare. Skroten, men du vill väl ha ett hjul som inte gnäller. Mitt egna kommer från Ford Sierra. Egentillverkat fäste. Jag har dock ett problem med "ätning" av multiremmen då jag inte har fått till linjeringen.

/bengt

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 2017-12-29 at 11:00, postmanpat sade:

Kär rulle har många namn: Kedjerulle, spännrulle, multiremhjul, löprulle osv. Finns nog hos alla reservdelsförsäljare. Skroten, men du vill väl ha ett hjul som inte gnäller. Mitt egna kommer från Ford Sierra. Egentillverkat fäste. Jag har dock ett problem med "ätning" av multiremmen då jag inte har fått till linjeringen.

/bengt

 

Ok,För när jag har sök på min ruller instryckta nummer så kommer jag tll att det är till en Ford mustang 2016 ;)!

 

Link to comment
Share on other sites

Art : 3505246    485:-   eller   Art: 1114544  328:- 

En ska vara löphjul och den andra spännrulle kommer inte ihåg vilken är vilken . De är köpta på Hedbergs .

Hoppas det hjälper 

Sorin

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...