Jump to content

Vad har ert bygge kostat?


Fjonkalicious

Vad har ert bygge kostat?  

38 members have voted

  1. 1. Vad har ert bygge kostat?

    • 0-20000 kr
      1
    • 20000-40000 kr
      0
    • 40000-60000 kr
      5
    • 60000-80000 kr
      2
    • 80000-100000 kr
      4
    • 100000-120000 kr
      3
    • 120000-140000 kr
      6
    • 140000-160000 kr
      3
    • 160000-180000 kr
      4
    • 200000 kr +
      10


Recommended Posts

Det hade varit intressant att veta var man verkligen hamnar i slutändan, budgetmässigt. Kan förstå om man inte vill berätta det rakt ut med tanke på andrahandsvärde m.m. Därför gjorde jag en poll som jag hoppas kommer med. Ni får gärna utveckla mer om ni vill, om t.ex. bygget blivit dyrare pga kit el. likn.

Kostnaden som skall anges är inkl. allt, dvs sfrobesiktningar, regbesiktning osv. Ni som enbart byggt racefordon kan också fylla i men nämn gärna det.

Edited by Fjonkalicious
Link to comment
Share on other sites

Totalpriset beror ju mest på hur mycket du kan/vill göra själv,val av kit eller bygga egen ram, drivlina,stötdämpare osv. Min kostade 50' i delar och runt 9000 i avgifter för besiktningar.

Link to comment
Share on other sites

Jag bygger från kit och hade en originalbudget på 120 inc avgifter o garagehyra

Men nu närmar jag mig nog snarare slutbudget på 150+, och då har jag fortfarande inte byggt färdigt eller räknat in någon trimmning.

Nästan oavsett vilken bil entusiastbil du köper så kommer det nog att löna sig att köpa det någon annan byggt.

Eller omvänt, man bör vara medveten om att pengar spenderade på bilar tenderar att vara förlorade.

Bra lite dyrare byggen på blocket tycker jag verkar väldigt prisvärda...

/T

Link to comment
Share on other sites

Jag har byggt enligt lowcost devisen och har inte kostat mer än runt 50 000 som den var orginalbesiktigad som Cec. Men sen går man överstyr som alla andra och lägger 30 000+ på att droppa in R1 motor, och nu blir det säkert 40 000 på att gå på Dyratec.

Men fan va roligt det är att bygga och köra dessa bilar.

Link to comment
Share on other sites

Vår första bil kostade ca 70 000 kr besiktad och klar (Haynes med original BMW 318IS motor) men nu med justeringar och förbättringar är vi nog närmare 90 000kr. Nästa bygge är målet ca 30 000kr + avgifter återstår att se vad det slutar!

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Än så länge har jag lagt ut runt 20000 på bygget och då har det handlat om motor och transmissionskomponenter. Jag hoppas att jag landar på den här sidan 150K när jag är klar men då har det slunkit med en del verktyg i den pengen och det tycker jag inte riktigt räknas i sammanhanget. För några år sen gjorde jag en budget på en replika av en Jaguar C-type, byggd till den standard jag vill. Slutsumman blev runt 600K och sen gjorde jag misstaget att råka nämna siffran för min normalt sett i såna här sammanhang mycket förstående hustru. Hon var inte så förstående just den här gången....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kolla norska kronan, vet jag!

Oavsedd vad era bilar har kostat så tror jag säkert ni kan känna igen er i vad en kille jag sålde lite delar till en gång berättade; han hoppades hans fru kom att dö innan han gjorde.

Varför?

Jo, för om han dog först skulle säkert hans fru komma att sälja av alla hans bilar och prylar till de priser han ljugit om att han betald för dom och då skulle det bli en jätteförlust ..........

Någon som känner igen sig?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...