Jump to content

Recommended Posts

Hallå!

Lite första gången jag kladdar här på forumet, men tänkte verkligen att nu är det dags då bilbygget är "färdigt" (färdigbesiktigat)!....

Jag har alltså byggt min s.k "ZERO7" som är baserad på kitet Zero från Great British Sports Cars. Detta är chassi #306 från dem.

Jag påbörjade det hösten 2013, då var jag 16 år...och har i drygt 2 år byggt, haft roligt (för det mesta), haft mindre roligt och lärt mig otroligt mycket!

Perfektionist som jag är har det lagts ner väldigt mycket tid på noggrannhet och detaljer, samtidigt som jag har haft denna sommar 2015 som deadline, så det har inte bara varit lugn och ro...men man hann!

Donatorn var Ford Sierra -91 som hade gått 8000mil (!), och jag har använt den lite större motorn alltså 2.0 DOHC istället för pinto:n. Denna matas numera av 2 x Dellorto 40:or. :)

Växellådan är MT75 med quick-shift, 7" diff....

Jaa det går ju att skriva hur mycket som helst egentligen, men tänkte lite bilder skulle få tala för sig själva, samt att ni är välkomna in på min hemsida jag håller på med där jag ska få ner ALLT.

http://eddiezero7.weebly.com/

Tack sålänge! :)

Uppdatering: Nya bilder!

4315013_orig.jpg

1939117_orig.jpg

6669772_orig.jpg

3995383_orig.jpg

8195352_orig.jpg

401206_orig.jpg

1726324_orig.jpg

544738_orig.jpg

Edited by DuttJansson
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kul att du fått bilen godkänd!

Min rullade igenom bilprovningen för ett par veckor sen.

Se till att hitta ner till någon av våra banträffar på Sviestad i Linköping om du får tillfälle. Tider finns på lms.se eller i rejsa.nu's bankalender.

Med vänlig hälsning Jonathan (röd bakhjulsdriven Saab 90) :)

Link to comment
Share on other sites

Tackar för fin respons! :)

Uppdaterat lite bilder...

Kul att du fått bilen godkänd!

Min rullade igenom bilprovningen för ett par veckor sen.

Se till att hitta ner till någon av våra banträffar på Sviestad i Linköping om du får tillfälle. Tider finns på lms.se eller i rejsa.nu's bankalender.

Med vänlig hälsning Jonathan (röd bakhjulsdriven Saab 90) :)

Tackar!

Härligt, kul att det gick bra.

Ska absolut ta mig till någon banträff när det passar, skulle ju va kul att se Saab:en in action ju :)

Edited by DuttJansson
Link to comment
Share on other sites

Förbaskat fin bil du fått till Ett tips om jag får. De "sockorna" du har som luftfilter hämmar effekten särskilt vid högre effekt uttag. Det är bättre att ha ett helt som går över alla typ detta

http://ramair-filters.co.uk/rt-carb-filters/rt3-twin-carburettor-bolt-on-air-filter-with-blank-baseplate.html

Link to comment
Share on other sites

Tjena såg att du kör med dellorto 40, lite nyfiken på vad du har för bestyckning på dem då jag oxå kör med dellorto 40 fast på en 2,0 zvh motor

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Tjena såg att du kör med dellorto 40, lite nyfiken på vad du har för bestyckning på dem då jag oxå kör med dellorto 40 fast på en 2,0 zvh motor

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Bestyckningen måste jag se över ordentligt eftersom den går lite halvtaskigt än sålänge, men fullt körbart och mycket skoj. :)

Kan återkomma med bestyckningen så fort jag fått lite bättre ordning på det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...