Jump to content

Vad har ni för klädsel när ni kör 7:an


kengren

Recommended Posts

Jag har Brookland rutor och kör med Integralhjälm. Men vad har ni för kläder? Själv kör jag i regnkläder för de stor emot vinden. Skinnjacka vill jag inte ha. Vindstopper har jag ibland. Tacksam för tips.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Regnoverall om det regnar, integralhjälm om jag kör längre sträckor. Annars kör jag i det jag har på mig för tillfället. Lager 3 jacka funkar för det mesta. Det beror mest på hur långt och fort jag åker. Körde en tur i januari, hade underställ och typ mjukisbyxor under regnoverallen och balaklava under hjälmen, funkade fint. +2 grader och fyra mil utan att känna någon direkt kyla. Dock hade jag tagit bort en plåt ut till motorrummet, så det blev varmt om fötterna. I

min bil är vinden värst från sidorna, så jag håller på att kladda ihop halvdörrar.

Öronproppar är bra mot vindbruset

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

Jag har hjälm samt "race" overall.

Dels för det passar in i mitt tema ja byggt sjuan runt men även så ger det lagom värme då den är nästan vindtät.

Är det ca 20 grader varmt ute så vill ja gå i kortbyxor och t-shirt vilket kan vara lite kallt att åka sjua i men då hoppar jag bara i min overall med kläderna på så blir det lagom varmt att åka långt i, när jag är framme hoppar jag ur overallen :)

Link to comment
Share on other sites

På gata: Jeans/shorts + jacka/tröja efter väder. Raceskor, handskar (för att inte skita ner mockaratten i onödan) och integralhjälm är alltid på.

På bana: Overall, handskar,skor, hjälm och Hybridskydd + vattenflaska i depån :)

Edited by fege
Link to comment
Share on other sites

kortare turer skyddsglas ögon & de kläder man har på sig ibland så används hörselplugg med. längre turer brukar jag ha en liten ryggsäck med en vindtät jacka, tröja & långbyxor om jag inte har det på mig när jag sticker & hjälmen med.

Link to comment
Share on other sites

Idag körde jag hem från Gelleråsen,10 mil i regn, klädd i shorts och tröja under Biltemas regnoverall 82-803 och hjälm. Helt torr under när vi kom hem. Fungerande sak från Biltema alltså!

Edited by Christer J
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag tar vad som passar för tillfället men för gata är det mest vanliga kläder. Smalare (skinn)skor av praktiska skäl samt ev handskar. 95% av gångerna med integralhjälm pga komforten, ofta med öronproppar

En analogi enligt min smak :D

Träningsoverall med vita revär tycker inte jag är snyggt på campingen eller på annan plats men passar bra i löparspåret....tycker ungefär så med racingoverall; på bana absolut av praktiska och säkerhetsmässiga skäl men på gata...

https://www.youtube.com/watch?v=Rgra6ylv2Ek

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...