Jump to content

koppla varningsblinkers


Rayman

Recommended Posts

första frågan; ska varningsblinkers kunna aktiveras utan nyckel i tändningslåset?

andra; har någon ett smutt litet kopplingsschema för blinkers och varningsblinkers? har suttit o funderat på detta i några dagar nu o inte kommit fram till så många bra ideér som jag inte tycker e lite onödigt komplicerade. hjälper ju inte av att intresset för bil-el är ganska nära golvet....

Link to comment
Share on other sites

När man är i behov av varningsblinkersen så är det lämpligt att kunna ha dem på utan nyckeln Tänk om du fått fel på bilen och behöver gå iväg för hjälp. Vill du lämna bilen med nyckeln i då?

Link to comment
Share on other sites

När man är i behov av varningsblinkersen så är det lämpligt att kunna ha dem på utan nyckeln Tänk om du fått fel på bilen och behöver gå iväg för hjälp. Vill du lämna bilen med nyckeln i då?

ja men det är ju precis det jag menar som gör att jag inte får till ngt bra kopplingsschema och undrar då hur andra gjort.

Du behöver inte ha varningsblinker ,inget krav, om du inte visste det redan förstås :)

Jörgen

de känns tveksamt. men hursom vill jag ha det.

Link to comment
Share on other sites

skillnaden är väl att det är samma lampor för blinkers och varningslampor, sedan är det inte alla knappar för varningsblinkers som är dubbelbrytare...

har dock hittat en knapp för varningsblinkers med dubbelbrytare till slut.

Link to comment
Share on other sites

Jag bytte min varningsblinkersbrytare (med dubbelbrytare) mot en "vanlig" knapp med två växlande kontakter.

Detta är inte ett komplett schema men så här gjorde jag för att koppla in mig på redan fungerande blinkerskrets.

ff84adc77397659195fe1c7aeb0510fc.jpg

Edited by DomiSeven
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...