Jump to content

Konvertera magnetventil T5 => T7


Recommended Posts

Tjena,

När man skall konvertera magnetventil från T5 => T7 så har jag sett olika guider och då framförallt om dioden som nämns i "Trionic 5.pdf" (https://mega.co.nz/#!lYU1GZSD!ZOoypyO6UYxFZD7OHQayNZPfKyEG809GiC2qlVUEsbI sid 162)

Ni som har konverterat, har ni använt dioden?

Kopplingsschema?

/ Jocke

Link to comment
Share on other sites

Men det kräver omprogrammering, eller hur? Jag vill också testa skillnaden. Men se upp så du inte skjuter den i två delar med högt ladd. Det har hänt på vanliga ltt bilar att den delar sig iom att huset bara är ihoptryckt. Jag skulle säkra den med najtråd eller nåt mer galant.

Ska bara få kommunikation med nån dator först...

Link to comment
Share on other sites

Japp, två parametrar som man måste ändra, frekvenser för T5:an har två spolar och T7 bara en.

Det pilliga var lödningen för det är ju så förbannat små lödpunkter....men verkar ha funkat :)

Nä, jag laddar inte så mycket....kan det vara 0,7 eller så :D :burnout:

Link to comment
Share on other sites

Jocke ,har också funderat på och konvertera till T7 mv och kanske skulle behöva lite lödhjälp nån dag,ser ju inte längre dom små tingesten på kretskorten,måste uppgradera glasögonen vilket år som helst :D

Har en box liggande som jag kan modda lite och nu har ju du erfarenheten av detta och kan vara lite mentor, ;)

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Jocke ,har också funderat på och konvertera till T7 mv och kanske skulle behöva lite lödhjälp nån dag,ser ju inte längre dom små tingesten på kretskorten,måste uppgradera glasögonen vilket år som helst :D

Har en box liggande som jag kan modda lite och nu har ju du erfarenheten av detta och kan vara lite mentor, ;)

Jörgen

Det är just detta som är mitt problem också och kände det lite som en chansning när jag gjorde det.

Man skulle nog haft hjälp av någon som har lite mer vana av lödning för det är inte stort avstånd mellan pinnarna

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...