Jump to content

92 GTR


LUPUS

Recommended Posts

Då startar vi tråden med något som INTE är en sjua men kanske innehåller lite roliga saker ändå. --> ÖVRIGT tråden .

Aldrig mer:

Hade ju egentligen inte tänkt bygga några mera bilar då tiden numera inte finns men..... man surfar ju runt och även kollar lite länkar på youtube.

Så hur gick det :

Efter att sett Binky galningarnas filmer:

https://www.youtube.com/user/badobsessionmsport

Följd dessa båda trådar --> Kapa ur bil sätt på "ny" hatt det tar ju bara några månader :bowdown:

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=80675&sid=cfd631947dcab94b18d7d3fd4ebbd7b7

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=77709

Start:

Blev det inte bättre än att jag i höstas bestämde mig för att åtminstone samla ihop lite delar till en awd bil , och nu med lite högre komplicitets grad än bara ren bakhjuls drift. Kolla runt vad som passa , var nära att bli en bmw 5 serie drivline med var inte nöjd me dderas öppna diffar.

Och efter ett tag så kom jag fram till att Skyline GTR har de rätta delarna , i princip oförstörbara oxå men till priset av en del vikt.

Elektriskt Styrbar mitt diff OCH styrbar bak diff.

Paketet i en gtr 33 ser ut ungefär så här. ( Innnan man tar sönder det )

mc_a3_h.jpeg

10436139_501828106625400_575340304841627

Fortsättningen blir hur man skarvar ihop saker som inte alls var meningen skulle sitta ihop, Och kommr ge exempel på hur dåligt samarbetet mellan Nissan och Saab var runt 1990

Edited by LUPUS
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Då smyg startar vi lite igen och kommer ut ur garaget , detta blir INTE en sjua men jag hoppas det är tokigt nog att sno någon ide från.

Jag hade ju som sagt egentligen inte tid för ett bygge men tänkte efter ett tag att jag nog har tid att bygga en drivlina, den tar ju inte så mycket tid och det blir ju inte extremt dyrt heller ( kan man ha fel ... )

Och då man redan byggd RWD en gång var ju det för enkelt att göra samma nästa gång , snegla lite på att använda BMW drivlinan men efter att dömt ut den öppna 30/60 planet diffen ( eller vad den var) så landade det efter ett litet fynd på ebay en sån här i garaget.

20140911_214004.jpg

detta är i princip en Nissan R33GTR sump med inbyggd fram diff, jag köpte den lite på vinst och förlust för att egentligen skära sönder och enbart ta diffen.

Och det skars ganska friskt och det funderades på hur i xxxx den skulle få plats på motorn , för en sak var ju säker , använda Nissan 6:an det var nog för enkelt. :banghead:

20150228_211005.jpg

Efter en ansenlig mängd "inspiration" och sena december nätter kom jag fram till att detta var fel väg och ytterligare en diff inhandlades ( sa någon läropengar)

denna skulle nu med lite våld och kanske till och med CAD och nej inte Cardboard Added Design utan den andra sorten, fås att passa på blocket jag tänkt använda.

20140911_214038.jpg

Passar så där :image018: men det skall gå !

Och efter en helt vansinnig mängd av mättande med linjal , passare , skjutmått och en del gissning på symmetri kom jag till slut fram till att samarbetet mellan Nissan och .xxxxx var inget vidare 1995 . I princip varenda skruv ville vara på samma ställe och tråget har 4-5 olika "symetrier" som ej är inbördes lika . Sedan skall Nissan skruvas ovanifrån och den andra under i från.

tr%2525C3%2525A5g.JPG

Fick i iallafall lurat igång ett gammalt cad program i datorn och tillverka sedan ett gäng skala 1:1 ritningar för test . Tror jag gjorde slut på 4 utskrifter innan allt blev rätt , dubbla hålbilder OCH försänkta hål från båda sidor. Gör det lätt intressant

20150206_203614.jpg

Efter som sista test göra en även i spånskiva vågade jag sedan börja leta vatten/NC support . Och det tog ju inte lång tid innan det visade sig att det fann hjälp att hitta här på "forat"

20150104_173224.jpg

2015-02-16.jpg

Så -->

Mattias Lindvall

satte igång vatten JET, NC maskin , det gav en 10mm tjock absolut plan adapter med försänkningar + gängor på rätt ställen :thumbup:

Kan rekommendera :banana:

Sa jag föresten att alla mått var rätt förut....... typ mitt i natten vakna jag och undra hur det var med olje kanalens hållare ( den mitt i tråget) och visst den var det enda jag inte provat --> den var spegelvänd , som tur var hade inte Mattias startat

20150327_201131.jpg

20150327_204840.jpg

Det hela sedan monterart på motorn ser ut så här !

Och de som inte redan gissat så sitter det en B206 Saab motor där , vad annars

319586824.JPG

1307146049.JPG

som ni ser fattas det ca 1 cyl fram och en bak så lite pulade med alu bitar + gamla tråg behövdes oxå för att stänga tråget men det finns på fel telefon så det får bli fortsättningen nästa gång

Edited by LUPUS
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Då har vi vittjat nästa telefon och bjuer på lita snygga svetsar ( dock inte jag)

nya paketet är ju 2 cylindrar kortare och lite klippande med papper senare hade några mallar tillverkats

473432810.JPG

hitta alu delarna på Maskindelen.se var nog dyrt , men jag behövde lita udda korta storlekar och de dök upp färdig kapade i min brev låda. Troligen hade det varit svårt att köpa korta bitar på en vanlig stål firma

20150327_203548.jpg

Här går tråget lite förbi motorn då man som tidigare sagt måste bulta ovanifrån original och det funkar dåligt i min plan

IMG_0476.JPG

alu plåten i fram är en vinkel 100x30 plåt ( tyvärr lite för kort )

IMG_0479.JPG

IMG_0481.JPG

IMG_0508.JPG

Nästa inlägg blir skarva på en skyline GTR låda på en saab motor ( enda gången i världs historien det garanterat kommer hända )

Och den skulle fortfarande passa fin fint i en XWD Superseven !

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Del 2 Växellåda

När nu den i min ögon svåra delen var gjord blir det dax för lite mera kopiera hur andra gör --> växellåda mot motorn .

Lådan till en GTR är ett AS (och då överdriver jag inte). Enligt olika källor nästan 100kg med vätskor mm ( typ som 1/4 MC seven) .

Dock skall den var nästan oförstörbar.och i vikten får man 5 växlar och en flerskivig styrd AWD koppling som utifrån kan ställas med oljetryck ( typ haldex ).

Tyvärr är de inte heller gratis :blink:

R33GTR.Gearbox.001.jpg

( ej min låda)

Så med vikt som var hanterbart för mockup och egentligen bara behov av att modda främre huset köptes ett skal av en som renoverar dessa lådor.

I teorin får jag sedan åka och "fylla" på med drev invärtes när det hela är klart ( det är även då det blir dyrt )

Efter lite letande på olika "fora" så kom jag fram till att det egentligen bara var svetsa på ett nytt svep som gällde.

en av orsakerna var att djupen på en GTR låda och en saab vev inte stämmer och jag därmed blir tvungen att korta huset någon cm för att axeln skall räcka in i veven och stödlagret.

Så ett svep till en omega låda inköptes. Ritsades av på en stål bänk och skars så noga det gick med vinkel slipen

20141005_143534.jpg

det samma gjordes sedan med GTR lådans frame del ( lite nervöst där , mätte nog 10 gånger innan jag kapa)

20150206_204633.jpg

Jörgen plan fräste sedan de sista mm på de vinkel slipade ytorna till exakt planhet och total längd ( kan ju bara ha vart någon tusen off efter vinkel slipen :whistling: )

Så med ett litet alu mekano blev det dax att tillverka en bra jigg. ( för tro det eller ej ingen verkade ha en färdig Jigg för denna kombination)

Opel svepet kan man ju montera på ett tomt block och få centrum på , lådan har ju en ingående lager yta , så det behövs ju bara ett litet "spett" mellan dom.

20150206_204717.jpg

Undre hålet styr centrum

20140921_172602.jpg

Blocket redo

20150206_204553.jpg

Endast spettet saknas

Men Jörgen veva igång svarven och tillverka en fallos...jag menar styrning och nu borde det hela styra upp sig helt rakt.

2014-12-25.jpg

Det visade sig se inte helt vansinnigt ut . Det var till och med så att 70-80 % av aluminiumet var kant i kant :icon_bach:

1224804110.JPG

Den lokale alu svetsaren med många konverterade BMW lådor på sitt samvete brände sedan ihop allt med mycket ström ( gissa press vikterna )

IMG_0083.JPG

Svetsen blev inte de snyggaste, men lär hålla ( tydligen konstig legering eller olja i porerna i opel svepet)

IMG_0085.JPG

Så efter en ihop montering av resten av lådan och upp måttning på lyft bordet står det numera en ganska konstig pjäs hemma i garaget.

Eller som svetsarn sa, "denna får jag lägga upp på Fejjan för någon saab på en skyline låda kommer aldrig tillverkas igen" . Nä det är nog ganska troligt , men jag har i såfall en jigg B)

IMG_0504.JPG

20150301_174904.jpg

Här ser man oxå lite drivaxlar och subframe delar

20150301_182241.jpg

Så nu finns det en drivlina som bara väntar på en donator eller är det kanske en värd ( alien kanske)

Nästa gång tror jag vi tittar på den......värden alltså

// TB

Link to comment
Share on other sites

Ska bli intressant och se vad du kommer stoppa den drivlinan i. På bilden med pressvikterna så svarar jag: Volvo 5-cyl vitblock överst och ett Toyota 2jz underst.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Vilket as till växellåda!

Hur lång är den, typ 1,5m eller?

Blev nyfiken så fick kolla exact

från nätet : 89kg, transfer case was about 33kg of this

Lengh 100cm

tror kortet ljuger lite

Link to comment
Share on other sites

Jag hoppas på en gammal klassisk Saab 92 eller 93.

Morty , tror du SFRO godkänner denna karossen :516: , eller så faller det på bilprovningen och E märkena

road.jpg

Skall se om jag kan få ihop lite foto tills på söndag och en uppdatering

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Del 3

Då får det bli ett inlägg utan någon större bygg framgång utan lite mer en dåres försvarstal.

Så leksaks bilen ovan till trots, du gissa faktiskt rätt Morty på "värden" för missfostret. . saab 92b ca 1955-56

20140928_185742.jpg

Och innan någon börjar skrika att det är att förstöra en svensk klenod ( i och för sig rätt) så var denna bil ordentligt rutten i botten , hade ingen identitet, tok ihop rostad motor och troligen hemvists för alla möss och råttor som finns i "sockna". Mekansika delar som demonteras kommer också gå till kusiner som orginal renoveras.

Hur blev det då detta vansinniga bygge ? Jo det var ju från början inte direkt tänkt att drivlinan skulle passa i någon speciell bil men efter inspiration för något år sedan av den s.k Super amazonen (volvo) och och min egen tid på Saab så kanske det är oundvikligt att det måste byggas en variant på iden.

Saab 9-6 och dess senare varianter har jag alltid tyckt sett fel byggda ut, stora rutor och stora kofångare och inte egentligen gett någon speciell känsla...... Men 92a och 92b och även den tidiga 93a med "felhängda dörrar, delad framruta och mer proportionella rutor har rätta design.

Bilen i fråga hitta faktisk Jörgen på någon sida på nätet och då hade jag redan kommit en bit på vägen med drivlinan.

Annonsen hade legat ute ett tag och priset var väl rimligt så efter några mera dagars funderande leta jag reda på telefonnumret och döm om min förvåning, det visade sig ju att bilen stod 15km bort och jag kände ägaren. Tydligen hade den stått på lagring i minst 15år och kom ursprungen bara någon km hemifrån.

Orginalarna hade ju haft sin chans att köpa den och bilen var troligen aldrig ett givet renoverings object utan endast en reservdels bil. Så jag kände jag kunde åtminstone låta karossen leva vidare och se till att delarna levde vidare hos någon annan.

Så planen avslöjades redan för säljaren och den var då ganska enkel, vi bygger något slags locost/cobra chassi med saab kaross på ! Och vi snor alla original delar som finns från donator och AWD när vi ändå håller på.

Så enkelt --> tanken är att med våld, vaselin och vinkel slip på något sätt få in en 1996 års japansk ( på sin tid) ganska extremt sportbils chassi i en saab 92 från 1954-55

i93257311._szw1280h1280_.jpeg

20141025_182016.jpg

Inklippt ser ni oxå en del av utmaningen, egentligen den enda jag inte har en säker plan på och det är BREDD eller snarare spårvidd

Grundläggande data Saab 92 1950-1956: Saabs första personbil. Presenterades 1947. Produktionsstart i dec 1949.

Tvådörrars, fyrsitsig sedan, självbärande kaross, framhjulsdrift.
Tvärställd, tvåcylindrig tvåtaktsmotor på 764 cm3 och 25(28)hk. 3-växlad låda med frihjul.
Totalvikt 805 kg. Längd 3950 mm, bredd 1620 mm, höjd 1450 mm.
Hjulbas 2470 mm Spårvidd 1180 mm,
Vattenkylning enligt termosifonprincip, torsionsfjädring, pilblinkers. Hjul 5,00 x 15.
Stående pedaler.
6-volts elsystem.

R33 GTR MÅTT OCH VIKT (cm/kg)
Axelavstånd 2670, längd 4600, bredd 1790, höjd 1360, spårvidd fram/bak 1480/1490.

11.png

20140919_162701.jpg

sp21a967_424667a.jpg

Orginal bil lånad från nätet

Så under våren har det funderats ordentligt på hur detta skall göras och måttats på drivlina och fälgval mm

Nu byter vi namn på tråden och nästa gång tittar vi på chassi och donatorn

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Kanonval av karossdonator :-)

Min gissning baserades på att du valde en Saabmotor med en något udda drivlina till denna. Om man nu ska göra en sådan "bastard" måste det finnas en genuin tanke i bakgrunden och just 92 och 93 är de enda urSaabarna med charm enligt mig. De nyare blev bara fulare och fulare.

Ska bli skoj att följa!

Edited by Morty
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Del 4

Donatorn !

För att denna gång göra det lite enklare och lättare ( om nu det är en bra formulering på detta påhitt) hade jag tänkt ta kompletta fram och bakvagnar från skylinen. Iden är rakt av snodd från superamazonen men det var oxå där som jag insåg att man kanske inte skall jaga de där sista kilona eller kanske svälja sin "kan bäst själv". Det finns ju faktiskt en lösning som fungerar bevisligen ganska bra ( goggla skyline godzilla), visst den är naturligtvis opimerad för något helt annat men det kan nog bli bra ändå, troligen blir den bra mycket lättare än orginal ändå.

Skall förresten lägga in av jag nog sumpa 2-3 veckor jobb på att bygga TVÅ !!! helt ny egna främre subframes. En kortad original och en helt i rör . Detta för att inte behöva bredda karossen mer än kanske 3-4 cm per sida.

Men efter att det inte riktigt funka bra med triangel länkarna och var andra saker vill va och jag oxå nu inte använde original iden att återanvända grejer.

Så jag tveka, bara korta drivaxlar med friktions svetsning hade gått loss på 6' och när sedan bakvagnen var hemma i slutet på sommaren och även den skulle kortas !?!!?!?!

NÄ ---> allt detta jobb för några cm ( i och för sig 20..) så jag ändra mig offrar lite utseende och kör full bredd, 1460 spårvidd och tar smällen senare i skärmarna.

20150213_233623.jpg

Första kortade , numera skrotad

Andra finns inag kort på ser jag nu. ?

Men vad består då det hela av ? Jo i princip en helt vanlig subframe fram och bak , som att titta under en saab eller volvo av nyare modell

GT-R_subframe.jpg

Fram någon slags "hyperstrut" hög triangel länk med klart OK bromsar orginal

R34_GT_R_Rear_Suspension.jpg

Bak någon multi link med krängare och det mesta skruvat i de 4 stora gröna bussningarna ( det var här det tog emot att skära)

Hemma i garaget ser det ut så här

1ullSizeRender.jpg

FullSizeRender.jpg

Mina ovan kommer från två bilar en bil som inte riktigt fick stopp i fram och en som byggdes om till rwd

Här syns oxå mina ytterst sportiga plåtfälgar från någon fransk bil , bromsarna orginal kräver 16" så det kommer bli 195-45-16 runt om.

Eventuellt med vit kant på plåt fälgen, kommer foose undan med det kanske jag oxå kan fuska med lågprofil och färg

IMG_0723.JPG

Som kanske syns så är ju detta breda grejer :banghead:

Ställer man upp lite järn bitar där hjulen måste va så ser man problemet ( inner kant rör = däck med subframe=

IMG_0708.JPG

Nästa gång demonterar vi gammal bil sparar delarna och kanske trampar igenom golvet.

Link to comment
Share on other sites

Höll försten på att glömma.

som ni ser bör man ju ha en bra koordinat på den övre a-armen och fundera länge på var man kunde hitta det , goggla mig blodig och leta på de mesta japs forumena.

Och se ! om man letar hittar man :banana: på bilden finns numera min "jigg" modell STOR .

En renovering som stannat av och grejer som stod ivägen, klart man hjälper till och tur man har plats till sådana här idot ryck. Annonsen lades in 23.00 på kvällen jag lyckdes se den 5 min senare och sa den tar vi :banghead:

Vinner jag största a-arms jiggen ? modell R33 GTR blästrad och grundad

skyjja.JPG

Link to comment
Share on other sites

Istället för att krångla med skärmbreddning och sådan, kan man inte dela bilen på mitten och bredda den? Iom att framrutan är delad och förmodligen plan, borde en breddning av resp ruta vara enklare än om den varit välvd.

Link to comment
Share on other sites

Titta på detta och nummer ett den S.k paddan på museet är ju byggd så och blir knepig i proportionerna (tycker jag) denna blir ju oxå knepig men förhoppningsvis bättre

Två rutan är platt men vinklad så man är snart framme i huven om man tar allt mitten +, bakre rutan är lite oval

Optimalt vore bredda på tre ställen , mitten innerskärm och ytter skärm men det är för jobbigt

Link to comment
Share on other sites

Nja, lite åt det hållet , utseendet skall va original om det nu är möjligt med den breddningen jag blir tvingad till. :doh:

Men ripp offen (inspirationen låter finare) är väl egentligen från denna https://dakos3.files.wordpress.com/2014/07/super-amazon-09.jpg

Fast i 92 kostym

När ändå din länk är uppe ÄR den moddad eller inte ? Om den är breddad är det riktigt snyggt gjort.

Link to comment
Share on other sites

Men när jag tittar på bilderna igen ser den ju lite breddad ut, men jag är dock helt okunning på Saab så det kan vara orginal.

Vad jag såg var dock att däcken inte var orginal på bredden.

Link to comment
Share on other sites

Det övre inlägget blev konstigt .... ?

Inspiration ... nja, även om det är imponerande byggt har jag svårt för stilen "DTM" på gammel bilar. Så snarare varnande exempel.

Tror man måste trolla med mjuka linjer och engelska hjul .

Men vi får se , kanske blir så innan det är klart, Detta är 7 CM , med 9-10 cm tror jag det går.

Skall rota lite mer i telefonen efter bilder

IMG_0706.JPG

Link to comment
Share on other sites

Du måste följa med eventuell breddning längs hela sidan om det ska bli bra. Dra ut hela sidan under sidorutorna. Som du säger funkar inte saloon eller M3 breddning på en så rund gammelbil som 92an. Kanske öka på profilen en aning sett från den på sidan liggande saaben. För övrigt ett helt underbart projekt för en som är uppvuxen i en saabverkstad. Hade det inte varit för att du kör fyrtaktare skulle du få ett saab original sotningsverktyg till avgassystemet på djungeltrumman som en morot.

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

Tanken är ju att hela sidan ska flyttas ut så man får en fin sammanhängande sida , lite bredare dock.

Det är nog de mest initierade som kommer att märka breddningen direkt men dom flesta tänker nog inte på det förrns

efter en stund, misstänker att jag få hjälpa till med mitt e-wheel så småningom.

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Jo, det missa jag :banghead: , precis som Jörgen säger så kommer hela "vecket" att flyttas ut med dörr , än så länge flyttades bara skärmarna ut för att testa. Kaross jobbet kommer ju inte än på länge, nu är det mest en fråga OM man tror det går att göra så man kan ge sig på resten.

Skulle tro det finns en körbar komplett bil innan jag ens pillar på kaross ändringar

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Snygg som sådan men vet inte om jag gillade den som SAAB 92....såg ut att vara nåt mellanting av Audi TT och Fiat....eller nåt sånt :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nja är du säker på det inte va en 93 A som stod där ?

Jag vet faktiskt inte var den var på annons och hur det gick till , fick ju tips av jörgen och det visade sig jag kände honom så jag åkte dit

Link to comment
Share on other sites

Ser att det var länge sedan uppdatering, får ta något litet , fälg offsett

När jag byggde sjuan lärde jag mig en sak , skaffa ALLA delar innan du börjar sätta ihop grejerna, annars kommer det krocka där du inte tror det kan krocka

Så även om allt fanns i hubbar mm utom bromsar och alla på forumena sa att en 16" fälg ska gå dit enkelt våga jag inte tro på det.

Så fick tag i ett sett bromsar från en R32 GTR och SE DÄR !

IMG_0996.JPG

Det blev det ju direkt problem vid montering, tydligen är inte 16" Renault laguna fälgar kompatibla :banghead: , Oken är tok breda och tar i inner sidan på fälgen.

Enda möjliga lösningen verkar vara att skaffa spacers UTÅT ( vilket ju är det sista jag ville) men efter att ha funderat på att flytta bromsok , fräsa av öron mm kom jag fram till att det enda rätta var att skaffa en minimal spacer ( 8mm)

IMG_0997.JPG

Efter detta så peka ju däcken ytterligare en cm utåt och operation vinkel slip starta

IMG_0995.JPG

Så nu går fälgen fritt , fälgen har den lite udda offsetten ca 59mm men i princip är jag tillbaka på Orginal platsen. Bilen blir ju ganska lätt så med hel svetsning runt bör styrkan vara minst lika bra som förrut.

Nu skulle man bara haft en Jätte svarv för inklockning oxå

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Känsliga tittare VARNAS ! det finns risk att följande bilder visar en national klenod återvinnas till reserv delar åt sina kusiner.

Då var det dax att avslöja det onämnbara, för att detta bygge skall bli av måste det ju tyvärr till en kaross. Karossen i fråga kändes dålig när jag börja men inte så dålig att jag inte haft en och annan fundering på om detta är rätt.

Det positiva är att ju mer jag demonterat ju mer har man sett att detta verkligen var en donator och inte något att rädda. Bilen ser hyfsat frisk ut men har troligen stått i gräs ute innan den ställdes in i en lada för minst 30 år sedan.

Tiger sågen hade ibland absolut INGET motstånd

Motor paketet lyftes ut ganska omgående när jag fick hem bilen , detta var fast rostat och gick inte runt , anledningen till motor ur var att jag ville mäta på platsen innan jag fryste det nya motor paketets placering av drivaxlar. Förvånande nog är det ganska gott om plats.

IMG_1012.jpg

Jag stod senare på semestern och fundera på om jag inte skulle montera bort "flick fångar" dörrarna och kanske även skärmarna runt om

Och jo det är rörigt , bilen står i " förrådet" just nu

IMG_1010.jpg

Men då jag skulle ta stöd för att skruva ut dörren satte jag foten i golvet

IMG_1013.jpg

Och det var dåligt , minst sagt

Någon stans där släppte nog spärren och efter att dörrar och skärmar skruvats av och gömts undan kom Jörgen på besök och tyckte vi kunde skära ut bagaget , som ju var utan tvivel sämsta på hela bilen, 99% oxid :image018:

IMG_1020.jpg

Det ena ledde till det andra

IMG_1022.jpg

Jag tror bilderna berättar bäst

IMG_1025.jpg

Bakre torsions delen sågas ut , den satt förövrigt inte i mycket frisk plåt

IMG_1030.jpg

5min senare och ett enkelt mark lyft av hela bilen -->

IMG_1035.jpg

Lite kexigt här

IMG_1038.jpg

Vad har vi gjort :banghead: vyn genom fram rutan

IMG_1044.jpg

Jaja , bara att fortsätta , i fram

IMG_1019.jpg

Här var det faktisk ganska friskt på grund av 4 dubbel plåt ! och konstant läckage av fett från styrväxel + motor :racesmile: tog mig faktiskt en hel eftermiddag och 4 såg blad på grund av extremt dålig åtkomst ( bladen ser ut som Z efter 5 min)

IMG_1055.jpg

Det blev hur som helst en jädra massa tiger sågande och alla delar som är demonterade ligger i pallar för återanvändande till behövande 92:or ( jag skänker inte bort grejerna men finns det någon som vet att någon letar delar till rätt orginalare hör av er, ser gärna att delarna räddar en annan bil)

Ganska omgående blev man ju sugen på att se om de nya grejerna passa oxå.

IMG_1069.jpg

Komplett subframe inne , och det är 2-3 CM tillgodå !

IMG_1177.jpg

Komplett bakvagn inne och även här finns det plats över :blink: vad är haken ?

IMG_1178.jpg

Se oxå vad perfekt den främre bussning passar mot de gamla trösklarna/balkarna. Här skall det snart in ny 100x50x3

Får även släppa med några nyare bilder :racesmile:

IMG_1208.jpg

IMG_1212.jpg

Med huven på har jag efter ha tagit bort en liten förstärkning i huven 2-3 cm tillgodo :image018:

IMG_1215.jpg

Nästa gång en jädra massa mätande och ram byggande , det pågår just precis nu och än så länge ser det lovande ut , dock tar det tid, skulle startat upp cadden och inte bara gjort som nu ....

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...