Jump to content

Var hittar jag en "clevis"?


Martin

Recommended Posts

Ingen aning om vad dessa u formade tingestar heter på svenska. För att ansluta pedalen till huvudcylindern.

Den jag har till min ena pedal är inte djup nog så vid max pedaltryck så tar pedalen i.

Behöver en som är relativt djup och passar Willwood (5/16 UNF?).

Finns det in någon vanlig svensk butik eller måste jag använda ebay/engelska shoppar? De brukar inte ha djupet angivet så rädd att jag får en till som inte är djup nog.

Link to comment
Share on other sites

Ingen aning om vad dessa u formade tingestar heter på svenska. För att ansluta pedalen till huvudcylindern.

Den jag har till min ena pedal är inte djup nog så vid max pedaltryck så tar pedalen i.

Behöver en som är relativt djup och passar Willwood (5/16 UNF?).

Finns det in någon vanlig svensk butik eller måste jag använda ebay/engelska shoppar? De brukar inte ha djupet angivet så rädd att jag får en till som inte är djup nog.

Wiberger Gbg, http://www.wiberger.se/templates/lankar.htmMed lämplig skruv/stång, eller tänker jag helt fel?

/bengt

Link to comment
Share on other sites

På min willwood sitter det en spårring, om inte det passar när jag skall börja montera så tänker jag lossa spårringen, göra ny stång som passar i längd och med lämplig gängning till gaffellänken.

/bengt

Link to comment
Share on other sites

Problemet är att de flesta inte är djupa nog. Verkar finnas en standardtyp, första jag fick upp i länken (fast 5/16), och den fungerar inte så bra. Har ibland sett någon som ser bra ut i bild men lusläser man beskrivningen så är det samma som de andra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...