Jump to content

Byta eller inte


Jocke4U

Recommended Posts

Tjena,

Skall köra på Kinnekulle på fredag och baksulorna är lite trötta och har ett set liggandes. Men sen är det ju att klämma ur det sista :)/>/>

Skulle det finnas en chans att detta däck (det till vänster) skulle klara en dag på kullen?

Det skall sitta på vänster sida men tog mycket stryk på vår träff 2013 men gjorde om hjulinställningen veckan efter för den 2:a körningen på kullen och dessutom bytte roterade hjulen.

Är jag dumsnål att köra på dessa däck?

IMG_20140526_195114.jpg

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Svaret är lätt för du har redan själv svarat, dvs "inte de däcken" på fredag. Jag hjälper gärna till med ett Nej från mig med utöver ditt eget Nej.

För skulle du tappa greppet eller få dåliga tider eller vad som helst då är det däcken. Du behöver inte mer nejsvar eller hur?.

Lycka till med "Fredagsracet".

Link to comment
Share on other sites

Du åker väl släp ? Med drag bil. Dett är ju fredag , borde inte i värsta fall götene ha möjlighet att kränga ?

Det räcker ju med gummi att ta sig upp på släpet hem

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Japp, NeoZeven på släp och det är en tanke jag har haft att vid panik slänga ner till Götene och byta. Ringer nog imörra och kollar så dom har öppet på fredag och chansar :)

Link to comment
Share on other sites

Sov på saken och för att slippa ev extra bök på fredag så lämnade jag in hjulen imorse för byte.

Med tanke på väderutsikterna skulle jag nog byta.. OM det hjälper?

http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4stra_G%C3%B6taland/Kinnekulle_Ring/langtidsvarsel.html

Dessutom är väderutsikterna skiftande (i bättre riktning för en sjua) :) :D ...snart är det stora solar ;)

Link to comment
Share on other sites

Lite svårt att gissa hur ett par däck skulle funka ut ifrån en bild. Om dom är färska och inte körts tokvarma spelar det sällan stor roll om mönstret är lite slitet. Går att få tillbaka greppet i dom. Gick själv "tom" på bakdäck till min gamla raceCamaro under en tävling. Hade ett par oanvända, men gamla liggande så ja slängde på dom även om dom var hårda som hockeypuckar. Fick senare veta att dom legat i bilen sen gamla Greger ägde den på 80 talet. Tror det var under det racet drifting uppfanns ......... Aldrig har en Z28 varit så bred - rök gjorde det dock inte :P/>

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...