Jump to content

Annan ET


peder02

Recommended Posts

Hej

Hoppas på lite hjälp med detta.

Har inte alls kolla på det här med styrgeometrin just nu men jag kommer att bygga med 140 spindlar fram och 740 bakaxcel i ett McSorley 442E chassie. På dessa axlar/spindlar så sitter det ju fälgar med ET 25 orginal om jag är rätt underrättad. Jag har nu läge att köpa fälgar till en V70 med ET 49 (tror jag det var, kan ha varit ET 45).

Min fundering är om det funkar med dessa fälgar eller spelar det ingen roll så länge jag inte byggt färdigt? Påverkas styrgeometrin eller kan jag under byggandet kompensera så att det till slut blir en bra lösning ändå med tanke på styrgeometrin? Har nämligen för mig att jag läst i forumet någonstan att man bör använda samma Et som orginal men hittar inte igen det inlägget igen.

Hoppas någon har tid att hjälpa mig i denna fråga.

Peder

Edited by peder02
Link to comment
Share on other sites

Det är väl till och med så att det är bra med lite mer ET i våra fall.

Vissa byggare har fått problem med för stor scrubradie och den blir mindre med högre ET.

Har för övrigt sett många volvo-spacers som är 25 mm tjocka, så jag gissar på ET 49 på V70-fälgarna om nu ET 25 är original (25 + 25 ≈ 49 ;) ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...