Jump to content

Höstkörning på Tullinge


Superswift

Recommended Posts

Jag kommer att arrangera ytterligare en konbanekörning under Se7endays namn på Tullinge i höst. Troligtvis den 26 september men det kan bli tidigare också. Så nu har ni "gott om tid" att bygga klart, besiktiga, trimma etc.

Återkommer med pris, exakt datum etc.

Kanske sista chansen att köra på Tullinge någonsin!!!!

post-18-1087308438.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jag är med!

Måste erkänna att jag var lite avundsjuk ;) och se er alla som var där med egna bilar, jag han inte bli klar med min. :icon_angry:

Igår fick jag hjulinställningar gjorda, vilket gjorde att jag spenderade 2 timmar i gårkväll i ett industriområde säder om Stockholm. Den går super bra. :wohow:

Har fått tid för slutbesiktning hos SFRO om två veckor och Svensk bilprovning den 20 Juli.

Sen blir det åka av

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

26 september samling ca 12.00 vid grinden.

Daffe, då har du gott om tid att skaffa nya däck så du får fäste :whistling:

Undrar vem som sålde på dig de där hala gamla puckarna. ;)

Jonte, om du bommar besiktningen så ta chansen ändå, släng upp kärran på en trailer!

Regnar? nä varför då? Har det inte regnat klart nu?

Link to comment
Share on other sites

Låter kanonkul Superswift, :thumbup:

Däcken jag köpte av dig fungerar perfekt vid drifting o dyligt : :whistling:

Vi får se om det inte sitter några andra däck och fälgar på tills dess, annars funkar däcken riktigt bra, jag tror att det har med vikten på bilen att göra.

Jocke och jag har varit och hämtat våra GUSS bågar till bilarna så nu kanske man klarar skallen om man skulle välta :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Snart är det dags att börja förpumpa på gaspedalen, fylla på med ljus i lyktorna och kall luft i insuget!

Missa inte chansen att åka konbana på Tullinge den 26 sept.

Gör nåt skoj innan vintersäsongen börjar!

Vi siktar på 350 kronor i anmälningsavgift.

Skicka ett meddelande till mig så får ni kontonumret, eller sätt in pengar om ni har mitt kontonummer sedan tidigare.

Kom ihåg att skriva ditt namn på betalningen!

Ni som inte har färdiga bilar kan passa på ändå att komma och snacka med förare, kanske få provåka eller köra om någon ställer upp. Inget inträde men frivilliga bidrag mottages tacksamt så har vi råd med fler koner!

Link to comment
Share on other sites

Vi gör så som vi gjorde sist att vi träffas på en centralare plats än Tullinge och sedan åker gemensamt dit.

Enklast är om vi träffas vid MacDonalds, Sockengr. 1 vid Årstafältet Alldeles bredvid Huddingevägen, väg 226. Klockan 11.00 åker vi i samlad trupp ner till Tullinge.

För er som kommer utsocknes ifrån så är det mycket enkelt att ta sig dit om man kommer Essingeleden/E18/E20 norr eller söderifrån eftersom samlingsplatsen är bara en avtagsväg bort från större vägar. Nästan iallafall....

Sök annars på Eniro på Sockengr. 1 så hittar ni säkert lämpliga kartor...

post-18-1094643816.jpg

Link to comment
Share on other sites

Blir det den 26:e så släpper vi verktygen och kommer och tittar!

Kanske kan snika till sig en passagerarplats för en liten provtur ? :whistling:

Det skall bli kul att få "däcksparka" ;) och se era 59_59.gif59_59.gif59_59.gif59_59.gif

Edited by Tommy
Link to comment
Share on other sites

Självklart ska så många som möjligt passa på att komma dit, och ta chansen att åka nåt varv!

Dessutom så är det skoj att få en möjlighet att träffas analogt och inte bara digitalt.

Ni som inte har alla bitar på plats men ändå körbar (Läs: Jonte) Kan ju traila hit kärran och testa den under lite högfartsförhållanden.... :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Tommy, självklart skall du få snika en provtur i en Dala7 om du kommer, jag kommer att vara där med min och jag antar att Jocke också är det.

Kanonkul Superswift att det blir av :thumbup: , jag anmäler härmed mitt intresse, blyfoten är redan påsatt :wohow:

Link to comment
Share on other sites

vilken tur att man flyttar till sthlm från skåne om 1 vecka ungefär.....få se om jag har tid att hänga med.....skulle va kul att åka med i en 7:a hittills har jag bara provsuttit. :D  :D

Då bara måste du komma dit! :D :D

ja jag får väll komma dit då får se om jag kan dra med mig min kusin också :D :D

så hoppas jag det finns nån vänlig som har plats för 192 cm och 90 kg i pasagerarsätet :D :D

Link to comment
Share on other sites

Nja vädret är ju en läskig faktor, men det finns dom som kommer att köra nästan oavsett väder. Själv så går mina R-däck inget vidare i regn.... Om himlen öppnar upp och vräker ner så kan vi ju iallafall åka ner till vårt garage där min bil och Jockes Dala7a står och sparka lite däck.

Men det kommer inte att regna! ^_^

Det kommer mest Sjuor, det är ett Se7endays arrangemang med några udda undantag, En TVR Griffith, En opel Speedster samt at jag ska försöka få med mig Mustangen också.....

Edited by Superswift
Link to comment
Share on other sites

Japp det är Lennarts nya, han bytte ju bort sin Civic.

Vi lånar konerna från Lazzat och får med Lennart på köpet. :D

TVR Griffithen är en kille som även har en Lotus 11 (replika) som var med förra gången men han tänkte ta något med mer muskler denna gång.

Link to comment
Share on other sites

Blir det bra väder och löser sig med lite detaljer så kommer jag, har ju en bit att köra, men startar jag på lördag så skall det gå...

Hur var det nu med kostnaden och reglerna?

Vitsen är att vi ska ha kul och testa våra bilar så reglerna är hållna till ett minimum så alla kan vara med. Vi sätter egentligen inga krav annat än sunt förnuft det är ju en lek och ingen tävling, vilket oftast innebär:

Hjälm, heltäckande bomullskläder (brandrisken) eller raceoverall.

Max 5-7 bilar samtidigt på banan.

En speciell raka är avsatt för omkörningar, på andra ytor är det förbjudet.

Ingen "officiell" tidtagning och (försäkringsfråga, ingen kollar detta av oss men egentligen så gäller inte vissa försäkringar om oreggade bilar är inblandade i incidenter samt om det är tävling eller tas tider.)

Kostnaden är 350 kronor per bil, oavsett väderlek...anledningen till detta är att jag åker på att betala banavgiften hursomhelst och vill inte ensam ta smällen om folk inte kommer för att det hällregnar. Åker man över hela Sverige för detta så kan undantag göras... :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har just nu 13 anmälda bilar för bankörning. (Kom ihåg att betala!)

2 st som bara vill kika men tar med sina sjuor samt 5-6 st som kommer utan bilar men som bygger eller på annat sätt är intresserade.

Det kommer säkert att bli fler....

Bortsett från Locost tävlingar så är det inte ofta man har chansen att se så många sjuor samtidigt!

:wohow: :wohow:

Link to comment
Share on other sites

inte ofta man har chansen att se så många sjuor samtidigt!

Just det...

så hoppas nu att många tar med sig kamera å fotar och filmar så vi andra som bor för långt bort oxså kan få se alla fina bilar... :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

inte ofta man har chansen att se så många sjuor samtidigt!

Just det...

så hoppas nu att många tar med sig kamera å fotar och filmar så vi andra som bor för långt bort oxså kan få se alla fina bilar... :thumbup:

Digitalkameran skall med till tullinge... Måste bara köpa ett par extra minneskort !

Så plåtat blir det!

Link to comment
Share on other sites

Superswift(1,3) :prop: hur många är det amälda än så länge?

Kan knappt vänta tills den 26 sept,

var ute hos Guss idag och fick min nya båge till bilen, får den monterad den 21 sept. Måste ha den där för att kunna fästa kameran på ett bra sätt.

/Daffe (2,3)

Link to comment
Share on other sites

Om folk kommer långväga med sjuor på släp och tänker övernatta i Stockholm så kontakta mig eller Zaphod så kan vi undersöka möjligheter till att kunna ställa bilarna i garage över natten. Jag har tyvärr redan nattgäster in för Tullinge, annars hade jag haft möjlighet att husera förare också. :)

Link to comment
Share on other sites

Om jag inte blir med ny bruksbil innan den 26:e så har jag en garageplats att låna ut för en långväga sjua.

Skall dock åka och titta på en ny Merca ikväll, så vi får se om det blir affär eller inte.

Link to comment
Share on other sites

Vi gör så som vi gjorde sist att vi träffas på en centralare plats än Tullinge och sedan åker gemensamt dit.

Enklast är om vi träffas vid MacDonalds, Sockengr. 1 vid Årstafältet Alldeles bredvid Huddingevägen, väg 226. Klockan 11.00 åker vi i samlad trupp ner till Tullinge.

För er som kommer utsocknes ifrån så är det mycket enkelt att ta sig dit om man kommer Essingeleden/E18/E20 norr eller söderifrån eftersom samlingsplatsen är bara en avtagsväg bort från större vägar. Nästan iallafall....

Sök annars på Eniro på Sockengr. 1 så hittar ni säkert lämpliga kartor...

Det är fortfarande denna tid och plats som gäller?

Kan inte vänta tills på söndag :wub:

Link to comment
Share on other sites

Javisst vi kör på den platsen och tiden!

Vi träffas vid MacDonalds, Sockengr. 1 vid Årstafältet Alldeles bredvid Huddingevägen, väg 226. Klockan 11.00 åker vi i samlad trupp ner till Tullinge.

Det är bra ! Vi syns vid McDonalds... Spara några burgare till oss! ;)

EDIT: Okej då .... Spara lite kycklingsallad då! :whistling:

Edited by Tommy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...