Jump to content

Hur förvara glasfiberkaross?


Sleiper

Recommended Posts

Hej alla glada 7åkare/byggare, snart är sommaren här(typ).

Har precis fått hem ett chassi och kaross från Tiger och nu är det väl meningen att börja bygga. Dock så måste jag ju förvara karossen på något sätt medan det byggs på chassiet.

Har glasfiberkarosser lätt att ändra form?

Hur har ni andra gjort?

MVH Niklas

Link to comment
Share on other sites

Hej alla glada 7åkare/byggare, snart är sommaren här(typ).

Har precis fått hem ett chassi och kaross från Tiger och nu är det väl meningen att börja bygga. Dock så måste jag ju förvara karossen på något sätt medan det byggs på chassiet.

Har glasfiberkarosser lätt att ändra form?

Hur har ni andra gjort?

MVH Niklas

Hej

Har lagt de flesta grejerna på vinden, har försök lägga delarna så "avlastat" som möjligt.

Noskonen och skutteln har jag dragit fast med skruvtvingar på ramen så att dom får rätt form innan montage.

//Rickard

Link to comment
Share on other sites

välkommen in i gänget - det känns bra att du kommer från sundsvall. Det finns inte många sevenbilar i vår stad. Lägg upp en byggtråd - kommer att följa ditt bygge

kenneth sundsvall

Link to comment
Share on other sites

Har dom härdat ut helt, typ en månad så ändrar dom nog sig inte så lätt.

Mest då dom tar ut dom för snabbt ur formarna som det blir så.

Ställ nån kartong under så det blir lite avlastat.

Temp spelar ingen direkt roll

Link to comment
Share on other sites

Hej

Har lagt de flesta grejerna på vinden, har försök lägga delarna så "avlastat" som möjligt.

Noskonen och skutteln har jag dragit fast med skruvtvingar på ramen så att dom får rätt form innan montage.

//Rickard

Har dom härdat ut helt, typ en månad så ändrar dom nog sig inte så lätt.

Mest då dom tar ut dom för snabbt ur formarna som det blir så.

Ställ nån kartong under så det blir lite avlastat.

Temp spelar ingen direkt roll

Ok, skulle tro att den suttit på chassiet, inte fastsatt men dithängd i ca en månad. Skulle tro att den är ganska färdighärdad.

Ställer upp den i garaget med lite stödpinnar/stödlådor så borde det väl klara sig, hoppas jag. Jag kommer att bygga en avon och på den så sitter skutteln fast i resten av karossen, den blir ju lite stadigare av det iaf.

välkommen in i gänget - det känns bra att du kommer från sundsvall. Det finns inte många sevenbilar i vår stad. Lägg upp en byggtråd - kommer att följa ditt bygge

kenneth sundsvall

Tack, jo det känns som att det behövs några fler 7or i Sundsvalls-trakten. Ska försöka lägga upp en projekttråd, känns dock som om det kan bli en dåligt uppdaterad tråd, men ska göra ett försök :)

Välkommen Sleiper

Tack! och tack för alla svar.

Link to comment
Share on other sites

Jag bor 5 km från dig, om du vill se mitt byggprojet så slå en signal 070/3937254 eller skicka ett PM

kenneth

Det ska jag göra, alltid kul och inspirerande att se lite olika byggen och lösningar. Hör av mig något.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...