Jump to content

Sentic

Forumdeltagare
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Locost-status
    Locost-intresserad
  1. Sentic

    Superspec

    Hej. Vi är ett par stycken som tänkte köpa oss en robin hood, med motiveringen att det är ett mycket komplett kit för pengarna. Men då vi kikar på specifikationerna är den lite dyrare modellen, superspec, bra mycket mer attraktiv då man verkar slippa skumma lösningar med vända fjäderben etc. Ramen skall även vara mer vältriangulerad än 2b plus. Jag undrar därför nu; har jag förstått det hela rätt? Finns det några 2b plus / superspec nära stockholm som man skulle kunna titta på? Det skulle vara mycket uppskattat att slippa köpa grisen i säcken så att säga. Angående registrering av robin hood i sverige, hur har det egentligen löst sig med materialfrågan, är en superspec öht registrerbar? mvh // Niklas
  2. lyxigt garage :) Bygger du på jobbet?
  3. jag såg det när jag tittade, verkar faktiskt som en mer attraktiv serie :) Där verkar det gå bra med delad bakaxel också :)
  4. I reglerna står att ett hambyggt chassi ska hålla bokmått. Av naturliga skäl kommer det inte att göra det om man har dubbel triangellänk bak (för att få samma spårvidd måste man förmodligen flytta in bakre balkarna där man fäster länkarmarna, eller?) Är det mått eller spårvidd som räknas, eller är det båda? Betyder detta att man inte kan klassa in ett hemmabygge med dubbla triangellänk?
  5. Race för pengarna i dessa serier? Kan man hävda sig med stel bakaxel och låg effekt i dessa serier? Planen var en bil i den lättare delen av skalan i locostreglemetet med en motor på orginal 115hk med trim allt eftersom plånboken tillåter. (dvs yttre förändringar och programvara i första hand) säg 130-150 hk första säsongen. OM den drivlina jag vill ha dyker upp vid lägligt tillfälle. Roadsport verkar bra intressant också måste jag säga. En bil byggd för locostserien verkar passa rakt in i den? eller har jag fel?
  6. Aaah, jag som hade tänkt "missa" elmia i år. Jag antar att du kör stel bakaxel, men kör du mcmotor eller bilmotor? effekt och vikt kan vara intressant :) jag funderar över en ganska liten bilmotor utan allt för mycket effekt och stel bakaxel, tanken är att bygga en tävlingsbil som inte är allt för svår att rulla med på gatan. Är förresten bultad frambåge och sidobågar tillåtna? Dessa skall inte inverka på chassits styvhet, detta borde väl betyda att det ok med dessa delar bultade? Det står bara att de ska "godkännas av kontrollant"
  7. Hej, efter att ha läst det tekniska reglementet för locostserien så ser jag att man nu får åka med delad bakaxel men utan att göra några hjulvinkeländringar av rang. Kommer denna regel att kvarstå eller kan jag vänta mig att jag, om jag bygger en bil med stel bakaxel (enklast och snabbast) kommer att möta konkurrentbilar vilka har en överlägsen bakvagnsgeometri inom ett par år? Hur ser serien ut idag? Hur ser vinnarbilarna ut? är det mc-motor som gäller eller är man med i racet om man sitter på en 1.6hk 120hk (orginal) bilmotor? (utan variebal ventilstyrning etc) Jag är väldigt sugen på att bygga en tävlingsbil, men skulle uppskatta lite råd av de lärde vad som är rätt att satsa på som det ser ut. Jag har tid på mig då jag idag inte ens har ett garage att hålla bygget i, men planeringen kan jag göra ändå :) Ett bokchassie kan väl inte vara helt chanslöst på banorna? :)
×
×
  • Create New...