Jump to content

chrilla

Forumdeltagare
  • Posts

    81
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

chrilla last won the day on April 18 2016

chrilla had the most liked content!

Reputation

2 Neutral

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.designchrome.se

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Christian P Galle
  • Ort
    Sturefors

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Första bankörningen med bilen, kommer garanterat bli många fler, det är här bilen hör hemma. http://youtu.be/KIi-mavIAsI
  2. Har provat de mesta nu, balanserat båda kardanerna renoverat och samtidigt bytt utväxling i bakaxeln, men vibrationerna är kvar dock betydligt mindre. Men efter mycket letande på nätet hittade jag lite info, problemet jag har är att motor och backväxellådan inte är parallella utan som på bilden har beställt ny främre kardan från en Suzuki Grand vitara med CV knutar liknande den här . Så för er som bygger eller har liknande problem se alltid till att bakaxel, motor och backväxellådan är parallella.
  3. Hallå, har riktigt tråkiga vibrationer vid 100km/h ungefär, men bara när jag släpper gasen, så länge jag accelererar är det inte alls så farligt. Någon som har erfarenhet av liknande, vet inte om jag ska balansera kardan (som är ny)eller köpa ny bakaxelklump. Bakaxeln har ju lite glapp men tvivlar på att det kan få det att låta som om hela bilen ska ramla ihop. Har bytt backväxellåda och motor nyligen, trodde vibrationerna kom från backväxellådan, men tydligen inte enbart, även om det blev betydligt mycket bättre. //Chrilla
  4. Har ett par nya Slitsade skivor till en Ford Focus st170, 4x108 300mm, passar perfekt till Sierra spindlar men inte med mina fälgar och Brembo ok tydligen... Tar i ekrarana på mina fälgar, skulle behöva skivor som är djupare totalt, typ Cosworth, dessa är 45mm och funkar perfekt till orginal ok eller andra tunna ok. 1000:- för båda
  5. Tack för det, lamporna är väl kanske inte de bästa jag har sett men de är snygga och lyser ju upp tillräckligt i alla fall.
  6. Jaha, trodde nästa uppdatering av bygget skulle vara på en färdigbesiktigad bil, men icke, just nu haglar oturen oavbrutet. Först gjorde jag bullerprov som jag i och för sig vann den dan, men nu ska det ju tyvärr inte låta högst... Åkte genast hem och byggde nytt avgassystem, ringde tillbaka efter någon dag hoppfull om att det skulle fixa sig lite smidigt, men se där gick jag bet. Rüdow som är min besiktningsman hade hastigt och lustigt slutat :(/>/>/> , och tyvärr finns det ingen i Östergötaland från SFRO för tillfället. Så medans jag väntar på svar från ordförande så har jag provkört och ändrat lite andra detaljer. Och mitt i en provkörning så lät det lite konstigt tyckte jag, så jag stängde genast av och kolla tändstift mm. men inget konstigt så jag provstartade igen och då gick den nog bara några varv innan det tog tvärstopp i motorn. :banghead:/> Men annars går det bra, och utvändigt tycker jag nog att den är klar :)/>/>/> Men men, ny topp och kolv beställt, alla lagren såg nya ut så den ska nog snart vara på banan igen, lite mer tid i garaget än tänkt bara.
  7. Ok, tack för tipset. Ska plocka ner allt igen och se om jag kan kapa bort fästena på ett "snyggt sätt", tyvärr måste ju alla sidoplåtar bort och avgassystem och styrlänkage och, och, och... Har beställt en digital caster camber mätare så det blir rätt den här gången, tråkigt när man bygger efter ritning och inte har tillgång till en fyrhjulsmätare. Gjorde en fyrhjulsmätning på en firma och insåg först då att det var lite för lite caster, hade lite mycket toe in bak med, men det går ju att fixa med shims och resten är ju ställbart som tur är.
  8. Ok, jag tänker att om jag har uniballs istället för fasta bussningar i infästning mot ramen kan jag förlänga främre röret och korta bakre och på så sätt få övre kulled längre bak, som de här:
  9. Vet någon om det finns främre övre bärarmar med uniballs att köpa någonstans, har alldeles för lite Caster, bara 4° och ingen återstyrning.Bilen är helt färdig men klarade inte bullerprovet :(/> och har som sagt väldigt dålig återstyrning. Jag orkar inte börja om med bärarmarna eller kapa fästen och hålla på, nu vill jag bara få den på vägen. /Chrilla
  10. Ok tack för tipset. Tycker det är konstigt att den dels kan bli för tight och dels att det är så hög utväxling på den, såg orörd ut när jag rev bort den från donatorn. Har en till Sierra som står, ska kolla vad jag har för utv på den innan jag kollar efter en ny, hojtar till i veckan om jag är intresserad av din, om det är ok. Chrilla
  11. Ok, misstänkte att det var något sådant, är det bara att släppa en aning på förspänningen eller ska det skimsas in osv. Har dessutom räknat på diffen och får det till att det är en 4.25 i utväxling så jag borde nog byta iaf till en 3.64 eller 3.38 för att få det optimalt. //Chrilla
  12. Undrar om någon har erfarenhet av Sierra viskos diff, tycker att min snurrar väldigt trögt, och då menar jag inte när man snurrar hjulen olika fort utan när båda hjulen snurrar lika och viskos diffen inte ska jobba. När man ska rulla bilen rakt fram är den väldigt trög rullad, lyfte upp bilen och provade att snurra på hjulen då känns det precis som om bromsen ligger på men båda hjulen snurrar precis som det ska och det är inga andra missljud eller glapp i övrigt. Är detta normalt eller är det något fel på min diff? //Chrilla
  13. Köpte den härifrån http://www.speedwaymotors.com/Hi-Tech-Turn-Signal-Module-Standard,2366.html
  14. Har ju ingen spak och denna dära lådan ska ju hålla kvar blinkersen i x antal sekunder plus att man har varningsblinkers med, sen tycker jag ju att det ser lite flashigt ut med knappar i ratten med ;)
  15. Har kopplat rätt vid ratten (tror jag) men däremot ville jag koppla in den i mitt existerande elsystem för att kunna använda indikator lampan i instrumentet. Har kopplat in den efter relät men ska prova att ersätta relät istället.
×
×
  • Create New...