Jag kör med dessa grejer, jag provade med org. alu.tråg men det funkade inte på bana, all olja hamnar där fram när man bromsar. Jag byggde ett nytt av ett omega-tråg, med sump nästan hela vägen, skvalpskott och 3cm ner markfrigång :thumbsup:
Kör du med det äldre, tunnare svänghjulet (kadett) så måste du bygga en distans till urtrampningslagret för R25:an är gjord för tjockare svänghjul. Lamell tar du från Calibra Turbo (14 splines)
Ett annat tips gäller vevhusventen, jag med flera har haft problem med att den trycker ut sig olja vid bankörning, detta fixas genom att ta loss plåten på insidan av ventilkåpan och borrar en massa små hål i den! Annars rinner oljan ut genom röret vid hårda vänster-kurvor :thumbsdown:
Org. insug funkar på min, men det är lite högt egentligen.
Jag är opel-frälst sedan innan, men detta är en riktigt bra motor, mer motor för pengarna är nog svårt att hitta. Jag kör på E85 och överladdar ca 0,7 bar med orginal komp och kolvar!!