Jump to content

cheetah1

Inaktiva
  • Content count

    59
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About cheetah1

  • Rank
    Nykomling
  • Birthday 12/21/88

Profile Information

  • Plats
    Ljungbyhed, Skåne, Sverige
  • Interests
    Bilar, flygplan, datorer, och teknik i övrigt....

Profile Fields

  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge
  1. "diesel"-spridare

    Det skulle isåfall vara ett komplett sprut, men det är bara på idéstadiet än.. :/
  2. "diesel"-spridare

    Tack för svar! Några förslag på vart man ska leta? Sen funderar jag lite på vad det finns för eftermarknads-ECU:er för diesel. Jag skulle vilja ha något med samma mångsidighet som tillexempel SM4.
  3. Mittmotor

    När jag läste det här brast jag ut i ett riktigt asgarv. :icon_bach: :wohow:
  4. Hejsan! Jag har en liten vansinnig idé om att bygga en egen HPD-diesel, men med lite ovanligt höga bränsletryck (dessutom tänker jag inte köra den på diesel :D ). Därför undrar jag om ni har koll på hur höga tryck det finns spridare som klarar?
  5. Tvärställd motor längsmonterad?

    Kikar lite på Toyotas 1ZZ-FE motor, någon som har en aning om om det finns några torrsumpar till den?
  6. Som rubriken lyder: Vad händer om man tar en motor som normalt ska sitta tvärställt, och sätter den längsmonterat, kan det inte bli knas med oljan i sumpen och sånt, att den slängs iväg åt sidorna där det aldrig var tänkt att olja skulle vara osv?
  7. Spridare

    Skulle vilja tipsa om informationen som finns på den här sidan, till det du undrar över så är det väl kanske mest kalkylbladet..: "Turbomotorn"
  8. Gjuta aluminium

    Jo på tal om det där med °-tecknet.... Man trycker med windows Alt+0176 (på det numeriska tangentbordet) så blir det en °!!
  9. Dax Rush Hayabusa

    GAAAH! Monster! Hjäälp! :biglaugh2:
  10. Pinton smäller!

    Oj, hur får ni igång den då?? Är inte det väldigt jobbigt för startmotorn??
  11. Loctite vs nyloc

    Och så många andra mönster går inte att göra, eftersom ingen av bultarna får kunna skruvas upp, utan alla ska låsa varandra... (Håller på med sånt på flygteknikutbildningen, och det är fanimej inte enkelt innan man har lärt sig..) Helst ska man välja ett låshål som är nittio grader eller mer (inte för mycket dock, då kan det krypa över kanten på muttern) från stället man låser på... Men jag tänker nog låsa en hel del med låstråd på min celica när jag renoverar den, eftersom jag börjar lära mig det nu! Sen kommer nästa problem, när man inte har nåt vettigt att låsa emot... Då får man använda sakpinna varesig man vill eller inte... :P Lycka till med låsandet!
  12. Höstbilder på Dala7:an

    1922 också...... Bytte mitt rumsfönster i förrgår.. gissa vad det var skruvat *host* förlåt, spikat, i?? Jo just det.... En oavbarkad gren från en gran. Att det sen var rutten, och fick bytas ut (slutade som tur var inte så långt ner på den för övrigt ganska ruttna väggen) kanske också hör till saken, då förre ägaren av huset hade gömt rötan bakom masonit och lite nu brädfodring utanpå... Jippie! Men, men det var inte det den här tråden skulle handla om... :P
  13. Tekniskt reglemente..

    Halloj! Kan nån fixa fram det tekniska reglementet igen, den filen verkar ha tagits bort automatiskt... Är lite intresserad av att bygga en racinglocost.. Kanske kan få sponsorer.. Men jag har ingen aning om vad som gäller, så jag skulle behöva läsa lite...
  14. Tekniskt reglemente

    Filen finns inte längre...
  15. Vagsther seven

    Lite ot, men jag åker nog hellre till laholm, han var nämligen min engenlska/svenska lärare i högstadiet! :D Gissa vad vi fick göra på hanns lektioner! :whistling:
×