Jump to content

Peter-E

Forumdeltagare
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Peter Eriksson
  • Ort
    Bollnäs
  • Locost-status
    Locost-intresserad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Undrar om Esther tillhör historien? Dom verkar inte ha någon hemsida och det verkar allmänt dött kring Esther.. Sen är jag nyfiken på vad som var annorlunda med Esthers chassi? Fördelar/nackdelar..
  2. Ja jag får ta och skaffa SFROs bok. En annan fundering.. Det är väl max 20kw/100kg som är tillåtet om man får dispens? Det begränsar ju valet av motor ordentligt. Westfield har ju motorer som ligger kring 250hk (i några modeller) och det är väl totalt omöjligt att få en Locost godkänd med den effekten i Sverige?
  3. "Byggsatsklassningen" innebär det att bygget döms ut av SFRO och därmed aldrig kan användas på allmän väg?
  4. Brukar man ha ställbar stol i Seven bilar, eller brukar stolarna vara fast monterade?
  5. Och det är en Mcsorley du pratar om?
  6. Nej jag ser inga nackdelar. Försöker bara skapa mig en uppfattning om "spelets regler". Att köpa en färdigbyggd ny bil från England har aldrig varit aktuellt, däremot hade jag kunnat tänka mig en komplett byggsats och skruva ihop själv.
  7. Jag är närmare 2meter lång. Har aldrig provsuttit någon form av Seven bil. Har ingen aning om jag får plats. Vad tror ni? Någon av Seven klonerna som är rymligare än andra?
  8. Intressant. Och ett fordon av den här typen måste reggas in som amatör byggt fordon? Förmodar att det inte finns något alternativ ens för en komplett byggsats?
  9. Nej alltså... Någon som har lust att vidare utveckla det?
  10. Är det möjligt att köpa en komplett byggsats från Westfield, skruva ihop bilen själv. Och sen få bygget godkänt för Svenska vägar?
×
×
  • Create New...