Jump to content

Westi

Forumdeltagare
  • Content count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Westi

  • Rank
    Nykomling

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Tobias Eriksson
  • Ort
    Oskarshamn
  • Locost-status
    Locost-intresserad
  1. Årsmodell på motorer?

    Funderar lite kring motor till bygge och när man kikar på MC motorer är jag tyvärr ganska okunnig. Villka årsmodeller börjar bli för gamla/riskabla att bygga kring numera. Tänker tex en R1 eller CBR från 99-00 är det galet att titta på en sådan motor tex? Hur resonerar ni kring miltalen, vad anses mycket på en motorcykel och när bör man överväga att hitta en annan för att bygga på?
  2. Vilken motor?

    Så lär det också vara tyvärr, de kommer ju med 200 hp. Man blir ju lite fundersam när man börjar räkna på detta då 15 KW inte är särskilt mycket i dessa sammanhang. Hur sjutton gör man! Räknar jag rätt så för man vid en vikt på 500 kg max ha drygt 100 hk. Det är ju mindre än vad de flesta "vanliga" motorerna har. Sen kanske bilen väger lite mer men det är ju inga massiva skillnader så funderingen blir ju därmed; hur löser man detta!?
  3. Westfield Zetec Turbo

    Jo det är sant, känns bara tämligen frustrerande att vara så nära och sedan plocka ned allt och börja om :)
  4. Ev Sveriges långsammaste BEC bygge

    Hur tycker du backväxeln fungerar så efter lite körande (gissar jag) och hur är det att åka hojmotor på gata, är det en pina eller uthärdligt :)
  5. Westfield Zetec Turbo

    Riktigt snyggt bygge och man blir ju inte mindre sugen på att dra igång! En fundering som slår mig, är det "standard" att man monterar hela bilen innan man lackar ramen eller är det pga du gjort vissa modifieringar och därför svetsat som du valt att göra så?
  6. Vilken motor?

    Haha skönt att veta att fler velar i dessa frågor. I ärlighetens namn har högst troligen även jag en bra stund innan det blir helt aktuellt (men har lite ångest över att inte ha planen helt klar minst några år innan). Det är mycket som ska köpas innan jag får "lov" att plöja pengar i denna typ av egennöje :) Funderar dock mycket på hur bökigt det är med en BEC motor och hur mycket det sliter att ligga och köra lite landsväg osv. En högvarvid honda motor vore ju det perfekta mellantinget men de är ju dessvärre dyra som stryk samt tveksam till hur svåra de är att passa in K20 (civic type r) motor vill säga.
  7. Vilken motor?

    Mycket bra tankar somsäter igång huvudet lite. Gäller som sagt att fundera på vad man främst avser använda den till och vad man ser framför sig. Mitt problem nu är nog främst att jag ena stunden ser en slimmad bec med ska stolar i kolfiber som varvar järnet och i nästa en något mer bekväm bil som man kan ta de 3 milen till jobbet utan för mycket ångest och kanske kanske även få med fru/dotter någongång som avskyr allt vad räserbil osv heter haha... Hmm good for thought! Ös gärna på med mer erfarenheter och tankar!
  8. Vilken motor?

    Har blivit sugen på att bygga en Westfield men velar lite över val av motor. Det finns ju något "magiskt" över en hojmotor men har förstått att det finns vissa nackdelar med dem, någon som kan backa upp det och vad som främst är problemen? De saknar väl svänghjul vilket jag då gissar gör det lite svårare att köra eller? Vid bilmotor är jag inne på en Duratec då jag insett att S2000 motor blir för dyrt/svårt att hitta. Är inte så sugen på turbo kan jag väl säga annars verksr ju Saab motor vara poppis. Någon som vet om det är svårt att få ner en Honda K20 motor? Tanken med bilen är att ha en rolig leksak men som främst kommer gå gata gissar jag. Tips!?
×